نوکیا شرکت ویتینگز  را با قیمت ۱۹۱ میلیون دلار می‌خرد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به اطلاعات منتشر شده، «نوکیا» (Nokia) قصد دارد شرکت «ویتینگز» (Withings) که در زمینه‌ی ساخت گجت‌های هوشمند فعالیت می‌کند را خریداری کند.

نوکیا تا چند روز دیگر شرکت ویتینگز که در حوزه‌ی ساخت گجت‌های هوشمند فعالیت می‌کند را می‌خرد.

شرکت نوکیا کم کم خودش را برای حضور مجدد در بازار آماده می‌کند. این شرکت پس از اینکه بخش موبایل خودش را به مایکروسافت فروخت، فعالیت کمی در بازار داشت. به نظر می‌رسد که Nokia می‌خواهد در بازگشت مجدد خودش، حضور پررنگی داشته باشد و به همین دلیل می‌خواهد شرکت ویتینگز که گجت‌های هوشمند تولید می‌کند را بخرد.

در شایعات قبلی گفته شده بود که نوکیا قصد دارد در بازار گجت‌های هوشمند سلامتی فعالیت کند و به همین دلیل خرید شرکت ویتینگز دور از ذهن  نیست. ویتینگز قبلا گجتی به نام (Smart Body Analyzer) را ساخته بود که می‌توانست اطلاعات کلی بدن انسان مانند میزان ضربان قلب یا میزان Co2 موجود در هوا را به کاربران اعلام کند. البته این شرکت گجت‌های دیگر مانند ساعت هوشمند هم ساخته و راهی بازار کرده است.

ساعت هوشمند شرکت

ساعت هوشمند شرکت ویتینگز

البته خرید این شرکت باعث می‌شود که نوکیا بتواند وارد حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی هم بشود. قبلا گفته شده بود که این شرکت به شکل جدی برای ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی برنامه‌ریزی کرده است.

نوکیا قصد دارد شرکت ویتینگز را با قیمت ۱۹۱ میلیون دلار خریداری کند. «راجیف سوری» (Rajeev Suri) مدیرعامل این شرگت درباره‌ی فعالیت‌های جدیدش می‌گوید:” خرید ویتینگز باعث می‌شود که بتوانیم در حوزه‌ی اینترنت اشیا، گجت‌‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی حضور پررنگ‌تری داشته باشیم. ما می‌توانیم دنیایی به وجود بیاوریم که همه چیز آن با هم در ارتباط است.”

هنوز تاریخ دقیق خرید شرکت ویتینگز توسط نوکیا مشخص نشده، اما با توجه به گفته‌های مسئولان این شرکت، این اتفاق تا چند روز دیگر رخ می‌دهد.

‌‌‌‌

منبع: UbergizmoThe Verge

‌‌‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه