از نوکیا ۳۶۵۰ تا ماجرای آیفون؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

      ‌

شما بگویید

این هفته از پرسیدیم که تلگرام یا واتس‌اپ، شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید. از نظر جهانی واتس‌اپ با داشتن بیشترین تعداد کاربر فعال، بزرگ‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان به‌حساب می‌آید. اما در ایران اوضاع کاملا برعکس است. در داخل ایران، تلگرام بیشترین تعداد کاربر فعال را دارد.

1

شما تا پایان هفته فرصت دارید نظرتان را بگویید و با دلایل منطقی‌تان همدیگر را متقاعد کنید.

Telegram یا WhatsApp؟

ماجرای آیفون و طرح رجیستری موبایل

از یک هفته پیش خبرهای جسته‌وگریخته‌ای از اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل منتشر شد. طرحی که بر اساس آن قرار بود گوشی‌های موبایلی که شرکت‌های سازنده‌شان در ایران نمایندگی رسمی ندارند، از بازار جمع شوند. در این بین آیفون متهم اول بود. از روز چهارشنبه خبرهایی درباره‌ی پلمپ شدن چند مرکز فروش محصولات اپل و چند مغازه منتشر شد. همه‌چیز از اجرایی شدن طرح رجیستری حکایت داشت تا این‌که دیروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات تلویحا گفت که طرح رجیستری هنوز اجرایی نشده است.

2

روند شکل‌گیری خبرهای مربوط به اتفاقات پیرامون آیفون و طرح رجیستری موبایل را از لینک‌های زیر پیگیری کنید.

آیا آیفون از بازار ایران جمع می‌شود؟

آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

نوکیا ۳۶۵۰

در سال ۲۰۰۳ سروکله‌ی گوشی نوکیا ۳۶۵۰ پیدا شد. نوکیا ۳۶۵۰ اولین گوشی دوربین‌داری بود که علاوه بر عکس گرفتن قابلیت فیلم‌برداری هم داشت.

3

هرچند نوکیا ۳۶۵۰ اولین گوشی دوربین‌دار نبود ولی جزو اولین گوشی‌هایی دوربین‌داری محسوب می‌شود که در ایران محبوبیت بالایی پیدا کرد.

نوکیا ۳۶۵۰؛ قاتل هندی‌کم!

بیوگرافی موسس شیائومی

«به نظرم اگر استیو جابز در چین به دنیا می‌آمد هیچ‌وقت موفق نمی‌شد؛ جابز یک کمال‌گرای تمام‌عیار بود، درحالی‌که فرهنگ چینی بر میانه‌روی استوار است.» این‌ها سخنان «لی جون» (Lei Jun) بنیان‌گذار شرکت «شیائومی» (Xiaomi) و یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان چینی است.

4

لی جون؛ موسس شیائومی، استیو جابز چینی‌ها

بیوگرافی موسس اسنپ‌چت

در ۲۶ سالگی با ۲٬۱ میلیارد دلار به عنوان مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران «اسنپ‌چت» (Snapchat)، جوان‌ترین میلیاردر دنیا به‌حساب می‌آید. او در نوجوانی علاقه‌ی خاصی به فوتوشاپ داشت. وقت زیادی را در کارگاه هنر دبیرستان‌شان می‌گذراند. در همه‌جا سرک می‌کشید، حتی از شرکت ردبول پول می‌گرفت و این ور آن ور تبلیغش را می‌کرد.

5

ایوان اشپیگل؛ موسس Snapchat، بچه‌پولدار دره‌ی سیلیکون

لودهنده‌ی معروف!

اپل مدت‌هاست که نمی‌تواند ویژگی‌های محصولاتش را پیش از عرضه‌ی رسمی و نهایی محفوظ نگه دارد. دلیل ناتوانی اپل در این زمینه چیست و چه کسانی در پشت پرده‌ی این بازی قرار دارند؟ وب‌سایت Business Insider‌ اخیرا مصاحبه‌ای با یکی از این لو دهندگان معروف انجام داده.

6

متن این مصاحبه را از لینک زیر بخوانید.

چه‌کسی محصولات اپل را پیش از عرضه لو می‌دهد؟

دوربین‌ DSLR

در زمانی نه‌چندان دور، خریدن دوربین DSLR برای افراد عادی آرزوی خیلی بزرگی بود. دوربین‌های DSLR گران‌قیمت بودند و هرکسی توانایی داشتن آن‌ها را نداشت. در این راهنمای خرید، چهار مدل از بهترین دوربین‌های DSLR ارزان‌تر از ۲ میلیون تومان را به شما معرفی کرده‌ایم.

7

راهنمای خرید دوربین‌ DSLR زیر ۲ میلیون تومان

عکاسی با موبایل

استفاده‌ی خلاقانه از تکنیک تار کردن (Creative Blur) در عکاسی می‌تواند بسیار مفید باشد ولی اجرای آن با دوربین گوشی موبایل در مقایسه با دوربین DSLR چندان آسان نیست. این هفته مطلبی منتشر کردیم و در آن چندین روش مختلف افزودن Blur به عکس‌های موبایلی و تاثیر هر کدام را بررسی کردیم.

8

همچنین در یک مطلب دیگر ۴ نکته‌ی ساده ولی مهم را برای شما آماده کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید به کیفیت عکس‌های شبانه‌ی خود را بالاتر ببرید. این دو مطلب را از دست ندهید.

۶ روش برای استفاده از تکنیک تار کردن در عکاسی موبایل

۳+۱ نکته‌ی مهم برای عکاسی در شب با دوربین گوشی موبایل

افزایش سرعت کروم و فایرفاکس

فایرفاکس و کروم دو تا از محبوب‌ترین مروگرهای مورد استفاده‌ی ایرانی‌ها هستند. در دو مطلب جداگانه نکاتی را آورده‌ایم که با آن‌ها می‌توانید بدون وارد شدن به تنظیمات پیچیده‌ی فنی کروم و فایرفاکس تا حدی سرعت مرورگرتان را بالا ببرید.

9

۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت فایرفاکس

۴ ترفند ساده برای بالا بردن سرعت کروم

ویندوز ۱۰

ایده‌ی مایکروسافت در مورد اپلیکیشن‌های یونیورسال که به‌صورت یکپارچه روی کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شوند مشخصه‌ی بارز آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب این شرکت یعنی ویندوز ۱۰ است. ما در مقاله‌ای ۸ اپلیکیشن از بهترین اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ را به شما معرفی کرده‌ایم.

11

این مطلب را از لینک زیر بخوانید.

۸ اپلیکیشن ویندوز ۱۰ که حتما باید امتحان کنید

نقد و بررسی اپلیکیشن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلیلی مجبور باشید گوشی موبایل یا تبلت خود را به دست فرد دیگری بدهید. بسیاری از ما حتی اگر برای چند لحظه کوتاه این کار را بکنیم دچار اضطراب خواهیم شد. اگر تلفن هوشمند اندرویدی دارید، اپلیکیشن AppLock را امتحان کنید.

12

بررسی این اپلیکیشن و همچنین اپلیکیشن BitCam را از لینک‌های زیر مطالعه کنید. اپلیکیشن BitCam سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون را به کار می‌گیرد تا با آن عکس‌هایی شبیه به تصاویر ۸ بیتی سی سال پیش تولید کند.

نقد و بررسی اپلیکیشن AppLock؛ گاوصندوقی برای اپلیکیشن‌های شما!

نقد و بررسی اپلیکیشن BitCam؛ دوربینی با ماشین زمان!

سرنوشت ARM

SoftBank خبر از خرید شرکت انگلیسی ARM Holdings داده است. شرکت ARM Holdings یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های چیپ‌ست موبایل در دنیا است. شرکت ژاپنی SoftBank برای خرید ARM مبلغ ۲۳٫۴ میلیارد پوند (چیزی حدود ۳۱ میلیارد دلار) پرداخت کرده است.

13

SoftBank شرکت ARM را خرید

یاهو

در چند ماه گذشته شایعه‌ی خرید یاهو به‌وسیله‌ی شرکت‌های مختلف زیاد بود. مایکروسافت، Verizon و حتی گوگل از جمله شرکت‌هایی بودند که قصد خرید یاهو را داشتند؛ اما به نظر می‌رسد که شرکت Verizon یک قدم دیگر به خرید یاهو نزدیک شده است.

14

آیا Verizon با ۵ میلیارد دلار یاهو را می‌خرد؟

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ البته همه‌شان دیجیتالی نبودند. مثل اسکوتر Airwheel که بیش از این‌که یک گجت دیجیتالی باشد، ماهیتش به عصر دیجیتال گره خورده. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به تیتر نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

نقد و بررسی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۹۰۰

نقد و بررسی LG K4؛ ارزا‌ن‌ترین گوشی حال‌حاضر ال‌جی

نقد و بررسی اسکوتر برقی Airwheel؛ کاربردی و هیجان‌انگیز

نقد و بررسی هدست مخصوص بازی لاجیتک مدل G430

نقد و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2

نقد و بررسی گوشی ZTE Blade V6

‌‌‌            ‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه