[CES 2016] هدست واقعیت مجازی که اندازه‌ی یک قاب موبایل تا می‌شود

۱۵ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

احتمال می‌رود که هدست Figment VR برای بازسازی واقعیت مجازی از محبوبیت زیادی برخوردار می‌شود و فروش بالایی خواهد داشت.

این هدست ساده، سبک و نسبتا ارزان، طوری مثل کاغذهای اوریگامی تا می‌شود که تبدیل به قاب موبایل شود و در جیب کابر جا بگیرد. این هدست واقعیت مجازی متناسب با قالب گوشی‌های آیفون ۶، آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس طراحی شده‌اند و گفته شده که در صورت فروش بالا مدل‌های دیگر آن هم ساخته خواهد شد.

اما مسلما هدست واقعیت مجازی Figment VR برای بازی مناسب نیست، چون باید با یک دست آن را نگه دارید. اما ویژگی‌هایی جانبی دیگری دارد که همچنان در کیک استارتر روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

مزیت دیگر این هدست، باز بودن کناره‌های آن است، به این ترتیب کاربر می‌تواند ضمن تماشای واقعیت مجازی با این عینک، حواس‌اش به اطراف هم باشد که این مورد در مکان‌های عمومی کاربردی و لازم به نظر می‌رسد.

برخی کاربران هدست‌هایی که فضای کاملا بسته فراهم می‌کنند را ترجیح می‌دهند اما باید توجه داشت که قیمت Figment VR احتمالا ۷۹ دلار است که این ارزان بودن می‌تواند یک عامل موثر در فروش بالای این محصول باشد.

البته هدست Figment VR نقاط ضعفی هم دارد که زیاد مورد پسند کاربران نیست. نمایشگر آن از یک آیفون ۶ پلاس کوچک‌تر است. به علاوه نحوه‌ی تا شدن و بسته شدن این هدست به گونه‌ای است که احتمال خش افتادن  لنزهای چشمی آن به مرور زمان بالاست.

فعلا نمونه‌های اولیه‌ی این دستگاه ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود که در اسفندماه وارد بازار شود.

این هدست با متریال پلی کربنات و آلومینیوم ساخته شده و در دو رنگ سفید و مشکی وارد بازار می‌شود.

تکنولوژی و قابلیت‌های تعدادی از دستگاه‌های واقعیت‌های مجازی که به زودی عرضه می‌شوند، به گونه‌ای خواهد بود که رضایت کاربران را تامین کند و تجربه‌ای جذاب‌تر از تماشای یک صفحه‌ی تخت فراهم کند. از جمله‌ی این‌ها هدست واقعیت مجازی Oculus Rift است که پیش‌فروش آن از فردا آغاز می‌شود.

تصاویر بیش‌تری از هدست Figment VR را در آلبوم زیر ببینید.

     

منبع: Gizmag

 CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه