هر آن‌چه باید از IFA 2015 بدانید

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

اوایل سپتامبر هر سال را می‌توان شروع دوباره برای نسل جدید تولیدات شرکت‌های تولیدکننده‌ی‌ لوازم‌ الکترونیکی هوشمند درنظر گرفت. همه ساله در هفته‌ی اول سپتامبر نمایشگاهی برای معرفی محصولات الکترونیکی هوشمند در شهر برلین برگزار می‌شود. به‌همین خاطر هم بسیاری از توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های‌ هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی در سراسر دنیا سعی می‌کنند بهترین محصولات‌شان را برای رونمایی در این نمایشگاه آماده کنند. به‌عبارتی دیگر این نمایشگاه را می‌توان محلی برای ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان ابزارهای هوشمند دانست.

به‌ بهانه‌ی شروع به‌کارنمایشگاه IFA 2015 برلین، سعی کردیم تعدادی از محصولاتی‌ که احتمالا در این مراسم معرفی خواهند شد را به‌طور خلاصه مورد بررسی قرار دهیم.

همان‌طور که گفته شد نمایشگاه IFA، بزرگ‌ترین رویداد برای معرفی لوازم الکترونیکی جدید در اروپا است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برخی از منتقدان، این نمایشگاه را به‌عنوان سکوی پرتاب نسل‌های گوناگون دستگاه‌های بزرگ الکترونیکی مانند گلکسی نوت سامسونگ معرفی می‌کنند.

در ادامه قصد داریم بخشی از آن‌چه به‌نظر می‌رسد توسط شرکت‌های بزرگ در جریان برگزاری IFA 2015 رونمایی می‌شود را برای‌تان بازگو کنیم.

سامسونگ

همان‌طور که احتمالا می‌دانید سامسونگ در تاریخ ۲۲ مرداد امسال (۱۳ آگوست) در جریان مراسم ویژه‌ای در شهر نیویورک آمریکا، گلکسی نوت ۵ را به‌طور رسمی معرفی کرد. البته این بدان معنا نیست که این شرکت در جریان IFA 2015  از هیچ محصولی رونمایی نمی‌کند. براساس شایعه‌های منتشر شده، سامسونگ در این مراسم نسل جدیدی از ساعت هوشمند Gear را به‌طور رسمی معرفی می‌کند. نام این محصول Gear S2 است و به‌نظر می‌رسد جزییات سخت‌افزاری آن شبیه به نسل قبلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ باشد. البته در این ساعت برخلاف نسل قبلی از یک صفحه‌نمایش دایره‌ای با سطح صاف و صیقلی استفاده شده است. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند در بازار علاوه براین‌که یک ابزار الکترونیکی هستند، به‌عنوان یک ابزار زیبایی هم به‌کار گرفته می‌شوند؛ برهمین اساس سامسونگ هم سعی کرده در شکل ظاهری این ساعت، فاکتور زیبایی را هم در نظر بگیرد. همچنین شرکت سازنده در این ساعت از سیستم‌عامل Tizen استفاده کرده است. براساس شایعه‌های منتشر شده این محصول قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت و شبکه‌ی اینترنت را هم دارد.

samsung-Gear

ایسوس

پیش از این شرکت ایسوس در نمایشگاه Computex ساعت هوشمند ZenWatch 2 را به‌طور رسمی معرفی کرده بود. ایسوس در این نمایشگاه به علاقه‌مندان قول داد که در جریان مراسم IFA 2015 قیمت نهایی و تاریخ رسمی عرضه‌ی این ساعت را اعلام کند. این شرکت هم مثل سامسونگ در طراحی ساعت خود در درجه‌ی اول ظاهر زیبا را در نظر گرفته و در مرحله‌ی دوم به تکنولوژی در آن اهمیت داده است. در حال حاضر نسل اول از ساعت هوشمند ZenWatch در بازار به‌فروش می‌رسد. ایسوس نسل جدید ساعت هوشمند خود را در ۱۸ مدل متفاوت از رنگ، جنس و طراحی، تولید کرده است. به‌گفته‌ی شرکت تایوانی ایسوس طراحی چشمگیر و بهبودیافته‌ی این محصول همراه با شارژر مغناطیسی آن، یک ساعت هوشمند اندرویدی با رابط کاربری فوق‌العاده را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

لازم به‌ذکر است که به‌طور حتم شرکت ایسوس در جریان این مراسم مدل‌های جدیدی از لپ‌تاپ، تبلت و پردازنده‌های اینتل Skylake را معرفی و در آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

asus

موتورولا

یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی که قصد دارد در جریان این مراسم یک ساعت هوشمند معرفی کند، موتورولاست. این شرکت در جریان IFA 2015 نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند Moto 360 را رونمایی خواهد کرد. پیش از این تصاویر و برخی جزییات از این ساعت هوشمند به‌بیرون درز کرده است. موتورولا در این نسل، از یک صفحه‌نمایش گرد و سیستم‌عامل Android Wear استفاده ‌می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد موتورولا دکمه‌ی تنظیمات در نظر گرفته شده برای این محصول را در به موازات ساعت ۲ قرار داده است. این دکمه در مدل قبلی ساعت Moto 360 در مکان ساعت ۳ قرار داشت. هم‌چنین به‌نظر می‌رسد موتورولا این ساعت هوشمند را در دو سایز مختلف عرضه خواهد کرد. ایسوس با تغییر دادن مکان دکمه در این نسل از ساعت هوشمند Moto 360، یک سنسور جدید هم به ساعت اضافه کرده است. همچنین به احتمال زیاد یک صفحه‌نمایش جدیدتر از نسل قبلی هم برای این ساعت در نظر گرفته شده.

moto-360

سونی

سونی یکی از معدود شرکت‌هایی است که قصد دارد در جریان این مراسم سه مدل از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کند. این شرکت در مراسم IFA 2015 سه گوشی اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 کامپکت و اکسپریا Z5 پریمیوم را به‌طور رسمی، رونمایی خواهد کرد.

شرکت سونی در هر سه مدل از گوشی‌های اکسپریا Z5 خود از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ ‌استفاده کرده است. به‌همین خاطر هم در همه‌ی این گوشی‌های هوشمند به‌طور حتم از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و یک پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 430 هم استفاده شده است. هم‌چنین سونی در هر یک از این گوشی‌ها یک دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی قرار داده است. سونی در این نسل از محصولات برای نخستین‌بار از سنسور حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید روز گذشته تعدادی تصویر از این گوشی‌های هوشمند به‌بیرون درز کرده است.

همچنین به‌نظر می‌رسد سونی در این مراسم چند محصول الکترونیکی دیگر مانند یک ساعت هوشمند، دوربین‌های ۴K و چند مدل از تلویزیون‌‌های خود را هم معرفی کند.

Sony-ifa

ال‌جی

به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی در این مراسم تلویزیون‌های OLED و چند مدل مختلف از ابزارهای صوتی را رونمایی خواهد کرد. این شرکت برای رقابت با دیگر شرکت‌‌های حاضر در این نمایشگاه، بیش‌تر تمرکز خود را روی نمایشگرها و تلویزیون‌های با تکنولوژی HDR قرار داده است.

هم‌چنین این شرکت احتمالا نسل جدیدی از تبلت اندرویدی G Pad را هم معرفی خواهد کرد. بد نیست بدانید که این شرکت کره‌ای احتمالا یک گوشی هوشمند جدید هم در این مراسم رونمایی خواهد کرد. به تازگی شرکت ال‌جی نام تجاری LG G4 Note را ثبت کرده و به‌همین دلیل احتمال دارد که در این مراسم شاهد رونمایی از این گوشی باشیم. هم‌چنین یک دستبند الکترونیکی و صفحه‌کلید قابل حمل هم از دیگر محصولات این شرکت هستند که در نمایشگاه IFA 2015 رونمایی خواهند شد.

LG-ifa

هوآوی

هوآوی در جریان مراسم IFA 2015 از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام میت S رونمایی خواهد کرد. این فبلت یکی از محصولات رده‌بالای شرکت چینی هوآوی به‌شمار می‌رود. شرکت سازنده در این گوشی برای نخستین‌بار از فناوری Force Touch استفاده کرده است. همان طور که می‌دانید تکنولوژی Force Touch زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و امکان تشخیص فشارهای کم یا زیاد دست کاربر را به گوشی اضافه می‌کند. این قابلیت، به دستگاه اجازه می‌دهد که بر اساس میزان فشار وارد شده، عمل‌کردهای متفاوتی از خود نشان دهد.

هم‌چنین احتمال می‌رود هوآوی در این مراسم قیمت و تاریخ عرضه‌ی ساعت هوشمند Huawei Watch که پیش از این در جریان مراسم MWC معرفی شده بود را هم اعلام کند.

mate-s-huawei

لنوو

براساس شایعه‌های منتشر شده، شرکت لنوو در جریان این مراسم گوشی هوشمند Vibe P1 Pro را به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد. شرکت سازنده در این محصول از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاه کرده است. توان پردازشی این محصول از طریق چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۶۱۵ تامین می‌شود. همچنین شرکت لنوو در این دستگاه ۳ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار داده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت، سیستم‌عامل اندروید ۵.۱.۱ لالی‌پاپ و حسگر اثر انگشت اشاره کرد. همچنین در گوشی Vibe P1 Pro از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فلش دوگانه و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی بهره گرفته شده است.

vibe-lenovo

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت همه ساله در جریان برگزاری نمایشگاه IFA برلین یک گوشی پرچمدار از سری محصولات لومیا را معرفی کرده است. این در حالی است که به‌نظر نمی‌رسد مایکروسافت در این دوره هیچ‌یک از گوشی‌های لومیای خود را معرفی کند. البته نکته‌ی جالب در مورد شرکت مایکروسافت، تلاش دیگر شرکت‌ها برای تولید و معرفی محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ این شرکت است.

windows-10

دیگر شرکت‌ها

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در این نمایشگاه برخی شرکت‌های کوچک تولیدکننده لوازم الکترونیکی هم محصولات جدیدی را معرفی می‌کنند و سعی دارند با شرکت‌‌های بزرگ رقابت ‌کنند. برهمین اساس یکی از شرکت‌‌های کوچک، لوازم جانبی‌های لازم برای پورت USB Type-C را معرفی خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های این لوازم جانبی قابلیت پشتیبانی از پورت‌های قدیمی و جدید USB است. همچنین با استفاده از آن‌ها استفاده از درگاه USB Type-C در مک‌بوک جدید شرکت اپل و کروم‌بوک پیکسل بسیار ساده‌تر خواهد شد.

other

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد نمایشگاه IFA مرکزی برای معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات الکترونیکی و برخی قطعات الکترونیکی است که راهکارهایی برای زندگی ساده‌تر بشر را ارایه می‌کنند.

منبع:‌ The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه