همه‌ی آنچه از سامسونگ گلکسی S8 می‌دانیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

تنها یک روز دیگر تا معرفی رسمی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ توسط شرکت سامسونگ فاصله داریم. محصولی که انتظار داشتیم در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شود، اما به دلیل رعایت مسایل ایمنی با تاخیری یک ماه به نمایش در می‌آید. گلکسی اس ۸ برای سامسونگ بسیار مهم است چرا که با تغییرات زیادی همراه شده و از نظر ظاهری ویژگی‌های جدیدی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ در چند ماه گذشته شرایط سختی را تجربه کرد. فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ برای این شرکت بسیار گران تمام شد و به همین دلیل روند ساخت گلکسی S8 هم به تاخیر افتاد. سامسونگ دیگر نمی‌خواهد اشتباه نوت ۷ را در S8 تکرار کند و از طرف دیگر قصد دارد یک محصول پرچم‌دار فوق‌العاده‌ راهی بازار کند تا بتواند فشار را از روی خودش کم کند. در طول ماه‌های گذشته شایعات زیادی درباره‌ی این تلفن همراه هوشمند شنیدیم و حتی تصاویر و ویدیوهای مختلفی هم از آن به بیرون درز کرده بود. همین مسایل باعث شد که تقریبا با همه ویژگی‌های گوشی سامسونگ S8 آشنا شویم.

ظاهر و اندازه

شرکت سامسونگ پرچم‌دار جدید خودش را در دو مدل راهی بازار می‌کند. یک مدل سامسونگ گلکسی S8 نام دارد که با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی راهی بازار می‌شود و مدل بعدی هم سامسونگ گلکسی S8 پلاس خواهد بود که از صفحه نمایش ۶.۲ اینچی برخوردار است. برخلاف گوشی‌های قبلی  مانند سامسونگ S7 و سامسونگ S6 که یک مدل با صفحه نمایش مسطح داشتند، این گوشی‌های جدید هر دو با صفحه نمایش خمیده راهی بازار می‌شوند. البته سامسونگ صفحه نمایش بزرگ‌تری روی این گوشی‌ها قرار داده و حاشیه‌ را هم از بین برده تا کاربران با محصولی تقریبا بدون لبه مواجه شوند.

جعبه گلکسی اس 8 پلاس

تصویر لو رفته از جعبه گلکسی S8 پلاس

بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش باعث شده که سامسونگ هیچ دکمه‌ای روی قاب جلوی اس ۸ قرار ندهد. این موضوع تغییراتی روی طراحی این گوشی هم به وجود آورده که باعث شده  ظاهر آن با مدل‌های قبلی متفاوت باشد. سامسونگ دکمه‌ی فیزیکی را از جلوی گوشی حذف کرده و به جای آن از دکمه‌های مجازی استفاده کرده است. این اتفاق باعث شده که سنسور تشخیص اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شود.

هوش مصنوعی

این گوشی جدید برای اینکه بتواند با تمام محصولات موجود در بازار از جمله آیفون رقابت کند، از هوش مصنوعی جدیدی بهره می‌برد. این هوش مصنوعی که به عنوان دستیار صوتی در اس ۸ قرار گرفته، Bixby نام دارد. هنوز نمی‌دانیم که هوش مصنوعی جدید به چه صورت کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما گفته شده که با تمام قسمت‌های اس ۸ در ارتباط است و حتی در محیط دوربین گوشی هم می‌توان از آن استفاده کرد.

سامسونگ بیکسبی

سخت افزار

همان‌طور که انتظار می‌رود، پرچم‌دار جدید سامسونگ با سخت افزار قدرتمندی راهی بازار می‌شود. براساس اطلاعات لو رفته هر دو مدل گوشی S8 از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برند. گفته شده که دوربین جلو به فوکوس خودکار هم مجهز شده است. سنسور تشخیص عنبیه چشم هم برای آن در نظر گرفته شده. سامسونگ برای گوشی‌های جدید خودش از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده که البته این میزان را می‌توان با کارت حافظه ارتقا داد. براساس اطلاعات منتشر شده صفحه نمایش این گوشی‌ها هم از دقت تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برند. یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های سخت افزاری این تلفن همراه هوشمند استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است. گلکسی S8 اولین گوشی بازار خواهد بود که با این تراشه راهی بازار می‌شود. البته گلکسی S8 در کشورهای آمریکا و چین با این تراشه راهی بازار می‌شود و در سایر منطقه‌ها با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۵ عرضه خواهد شد که قدرت بالایی دارد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا پشتیبانی می‌کند و به احتمال زیاد ۴ گیگابایت رم خواهد داشت.

رنگ‌های جدید

انتظار می‌رود که گوشی جدید در رنگ‌های تازه‌ای راهی بازار شود. شایعات می‌گویند که کاربران می‌توانند اس ۸ را در رنگ‌های آبی، خاکستری، نقره‌ای، آبی پررنگ و طلایی خریداری کنند. البته بعید نیست که یک مدل صورتی رنگ هم از این محصول عرضه شود.

عکس گلکسی اس 8

قیمت و تاریخ عرضه

هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی قیمت گوشی سامسونگ S8 منتشر نشده است. با توجه به شایعات گلکسی S8 با قیمت ۷۹۹ یورو و گوشی گلکسی S8 پلاس با قیمت ۸۹۹ یورو به فروش می‌رسند. حتی گفته شده که پرچم‌دارهای جدید سامسونگ در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه عرضه خواهند شد.

لوازم جانبی

مانند اکثر گوشی‌هایی که راهی بازار می‌شوند، سامسونگ لوازم جانبی مختلفی را برای محصولات خودش عرضه می‌کند. انتظار می‌رود که برای S8 هم یکسری وسیله‌ی جدید معرفی شود. یکی از این لوازم مدل جدیدی از هدست واقعیت مجازی Gear VR‌ خواهد بود. شایعات می‌گویند که مدل حدید هدست Gear VR به شکلی ساخته شده که بتوان از صفحه نمایش بزرگ‌ گوشی‌های S8 پشتیبانی کند. حتی یک کنترلر جدید برای آن ساخته شده تا کاربران راحت‌تر بتوانند محتوای واقعیت مجازی را کنترل کنند.

یکی دیگر از وسیله‌هایی که برای گلکسی S8‌ عرضه می‌شود، داک مخصوصی به اسم DeX Workstation است که می‌تواند این گوشی را به یک کامپیوتر تبدیل کند. دستگاهی که کاری شبیه به Windows 10 Continumm را انجام می‌دهد. با توجه به اطلاعات لو رفته از DeX Workstation این دستگاه به پورت HDMI مجهز شده و می‌تواند تصاویری با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم برثانیه را به نمایش در بیاورد. این داک به ۲ پورت USB 2.0 مجهز شده و می‌توان به آن کابل شبکه هم متصل کرد. به احتمال زیاد داک مخصوص S8 با قیمت ۱۵۰ یورو به فروش می‌رسد.

سامسونگ dex

شایعه شده که یک مدل جدید از دوربین Gear 360 سامسونگ هم به همراه این گوشی عرضه می‌شود. سامسونگ سال گذشته این دوربین را معرفی کرده بود  و انتظار می‌رود که نسل جدید آن هم معرفی شود.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    هورااااا بالاخره اومد

  2. Avatar محمد

    به نظر من گوشیه خوش دستی نیست . نمیشه که گوشی رو دست بگیری طوری دستت به صفحه نمایش نخوره در غیر این صورت تاچش کار نمیکنه
    قسمت داک کپی محض از ماکروسافت هست با این تفاوت که سیستم عامل دسکتاپ اندرووید حرفی برای گفتن نداره یعنی یه ویژگی کم ارزش و فقط جنبه تجاری داره

  3. Avatar نیما

    عدم وجود آرم “Samsung” در جلو این موبایل کمی بعید به نظر می رسه.

    1. Avatar بیگ مکس

      البته پشتش هست

  4. Avatar رضا

    دیجیکالا برای پیش فروش گوشی های جدید مثل کاری که با نوت ۷ کرد برنامه ای داره؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه