همه‌ی آنچه در کنفرانس اپل گذشت

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کنفرانس اپل - معرفی آیفون X - آیفون 10

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، این کنفرانس اپل هم برگزار شد. اپل همیشه به شرکتی معروف بوده که تا جای ممکن مخفی‌کاری می‌کند تا بتواند در مراسم رونمایی، حضار را شگفت‌زده کند. اما این بار اپل باوجود همه‌ی اقداماتی که انجام داد، درزمینه‌ی مخفی‌کاری شکست خورد و پیش از برگزاری این مراسم، تقریبا از بیشتر مشخصات محصولات موردنظر خبر داشتیم. در این مراسم اپل واچ سری ۳، مدل جدید اپل TV، آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون ۱۰ (iPhone X) معرفی شدند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا به‌صورت مختصر و مفید توضیحی در مورد ویژگی‌های اساسی هرکدام از این گجت‌ها ارائه دهیم.

آیفون ۱۰ (iPhone X)

کنفرانس اپل - معرفی آیفون X - آیفون 10

جدیدترین پرچم‌دار اپل از نمایشگر «اولد» (OLED) بسیار کم‌حاشیه‌ی ۵.۸ اینچی بهره می‌برد که اپل نام آن را «سوپر رتینا» (Super Retina) گذاشته است. رزولوشن این نمایشگر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است و از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که انتظار داشتیم، در این گوشی دیگر خبری از دکمه‌ی هوم نیست و به‌جای تاچ آی‌دی، حالا کاربران این موبایل می‌توانند از فناوری Face ID استفاده کنند؛ در این فناوری چهره‌ی کاربر به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌شود و با این کار می‌تواند قفل گوشی را باز کند. همچنین در این گوشی از پردازنده‌ی جدیدی به نام A11 Bionic استفاده‌شده که سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد. نباید شارژ بی‌سیم و شارژ سریع را هم فراموش کنیم که از جمله قابلیت‌های این گوشی است. در آیفون ۱۰ از دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده که هر دو لنز آن لرزش‌گیر اپتیکال دارند. دوربین سلفی آیفون ۱۰ هم بهبود پیدا کرده و حالا می‌تواند در حالت پرتره هم عکس‌برداری کند. از لحاظ باتری هم گفته شد که آیفون ۱۰ دو ساعت بیشتر از آیفون ۷ شارژ نگه می‌دارد.

اپل همچنین از «ایرپاور» (AirPower) رونمایی کرد. این پد شارژ بی‌سیم می‌تواند به‌طور هم‌زمان آیفون ۱۰، اپل واچ ۳ و ایرپاد را شارژ کند. البته فعلا نباید منتظر این محصول باشید زیرا در سال آینده عرضه می‌شود.

قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی ۹۹۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی هم ۱۱۴۹ دلار است. افرادی که در مراسم اپل دستشان به این گوشی رسیده، اکثرا نوشته و گفته‌اند که این گوشی ارزش چنین قیمتی را دارد. البته برای نظر نهایی باید منتظر عرضه‌ی این گوشی باشیم تا ببینیم از آزمایش‌های مختلف سربلند بیرون می‌آید یا نه؟

آیفون ۸ و ۸ پلاس

کنفرانس اپل - معرفی آیفون X - آیفون 10

در کنار آیفون ۱۰، گوشی‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس هم معرفی شدند. این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی خود ارتقای چندان چشم‌گیری ندارند. از جمله موارد بهبود داده شده می‌توان به استفاده از پردازنده‌ی A11 Bionic، بهبود دوربین‌ها، نمایشگر True Tone، شارژ بی‌سیم و دیگر بهبودهای جزئی اشاره کرد. به دلیل همین ارتقای خفیف، بهتر است که در مورد این گوشی‌ها بنویسیم آیفون ۸ و ۸ پلاس اما بخوانیم آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس. قیمت مدل ۶۴ گیگابایت آیفون ۸ ۶۹۹ دلار و مدل ۶۴ گیگابایت ۸ پلاس ۷۹۹ دلار است.

اپل واچ ۳

کنفرانس اپل - معرفی آیفون X - آیفون 10

مهم‌ترین ویژگی اپل واچ ۳ پشتیبانی از LTE است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به گوشی، از این ساعت هوشمند استفاده کند و کارهایی مانند گرفتن تماس، ارسال پیام یا استریم موسیقی را انجام دهد. ازلحاظ ظاهری هم فرق چندانی با نسل قبلی‌اش ندارد. این ساعت به لطف استفاده از پردازنده‌ی W2، سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی‌اش دارد. باوجود استفاده از LTE، اپل اعلام کرده که این ساعت تا ۱۸ ساعت می‌تواند دوام بیاورد. برای مدل سلولار اپل واچ سری ۳ باید ۳۹۹ دلار و برای مدل معمولی ۳۲۹ دلار پرداخت کنید.

اپل TV

کنفرانس اپل - معرفی آیفون X - آیفون 10

مهم‌ترین مشخصه‌ی اپل تی‌وی جدید، پشتیبانی از ویدیوهای ۴K و استاندارد HDR است. علاوه بر این، اپل اعلام کرد که قیمت فیلم‌های ۴K موجود در آیتونز به‌اندازه‌ی همان فیلم‌های HD خواهد بود که خبر خوشی برای کاربران این محصول است. اپل تی‌وی با قیمت ۱۷۹ دلار فروخته خواهد شد که همچنان نسبت به محصولات مشابه قیمت بسیار بالایی است.

تاریخ عرضه‌ی iOS 11 و WatchOS 4

در این مراسم توضیح چندانی پیرامون این سیستم‌عامل‌ها داده نشد. اما اپل اعلام کرد که نسخه‌ی نهایی این دو سیستم‌عامل در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) عرضه خواهد شد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس

    به نظر من اپل دیگه اون اپل سابق نیست، و الانم فقط بخاطر سیستم عامل متفاوت و بعضی(فقط بعضی) ویژگی های سخت افزاری هنوز محبوبیت داره و مردم حاظرن بخاطرش مبلغ زیادی بدن و بخرنش. بعضی از شرکتا مثل سامسونگ (البته من خودم طرفدار اچ تی سی هستم) سالی حدود پنج شش مدل متفاوت گوشی معرفی میکنن ولی بعیده که هیچکدومشون با سال قبلی یکی باشن، ولی اپل از مدل iphone 6 تا الان با اینکه سالی فقط یه مدل گوشی معرفی میکنه هیچ تفاوتی توی طراحیش نکرده. یعنی حدود چهار پنج ساله که روی همین مدل داره مانور میده و فقط مشخصات سخت افزاری رو ارتقاء میده، حتی همین iphone X دقیقا همون طراحی iphone 6 رو داره و فقط صفحه نمایشش بدون حاشیه شده (که سامسونگ یک سال پیش این کارو کرد)

  2. Avatar حسین

    چرا در مورد ایر پاد های جدید مطلبی ننوشتید ؟؟!
    دیشب تو کنفرانس هم اپل هیچ اشاره ای نکرد !!فقط ایرپاد رو روی شارژر وایرلس گذاشت و به نظر میرسید چراغی روی کیس ایرپاد چشمک میزد !
    با توجه به اینکه دیشب چیپ جدید W2 تو اپل واچ جدید رو دیدیم آیا ایرپاد هم سخت افزارش تغییری کرده ؟!
    حتی تمامی محصولات معرفی شده دیشب روی سایت اپل هست جز ایرپاد جدید !
    نظر شما چیه ؟؟

    1. Avatar سجاد

      ایرپاد جدید در کار نیست و فقط در قاب جدید که چراغش روی بدنه است و قابلیت شارژ وایرلس داره از این به بعد عرضه میشه

  3. Avatar رها

    ایفون ۸ رنگ رزگلد داره ؟

    1. Avatar سجاد

      نه، یک رنگ گلد (طلایی) جدید داره که ظاهرا ترکیب گلد و رزگلد قدیمی هستش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه