«اوبر» در کنار «شیائومی»؛ همکاری جالب دو استارتاپ موفق

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
همکاری اوبر با شیائومی

بازیگران جدید دنیای فناوری سعی دارند با روش‌های ساختارشکنانه‌ی خود مسیر رقابت با بزرگان این عرصه را هموارتر کنند. اخیرا دو شرکت «اوبر» (Uber) و «شیائومی» (Xiaomi) دست به یک همکاری جالب زده‌اند. به‌زودی کاربران در کشور‌های سنگاپور و مالزی می‌توانند از طریق اپلیکیشن اوبر، گوشی شیائومی خود را خریده و درب منزل تحویل بگیرند. از این طریق خریداران می‌توانند در کمتر از یک ساعت کالای خود را دریافت کنند.

همکاری دو استارتاپ «اوبر» و «شیائومی» در آستانه‌ی عرضه‌ی گوشی «شیائومی می نوت» (Xiaomi Mi Note) در سنگاپور و مالزی صورت می‌گیرد. به گفته‌ی یکی مدیران ارشد شیائومی، مشارکت این شرکت با اوبر، منحصربه‌فردترین و نوآورانه‌ترین همکاری‌ دو استارتاپ موفق در دنیاست.

فرایند خرید بسیار ساده است: کاربران به‌راحتی اپلیکیشن اوبر را باز می‌کنند، گوشی شیائومی را انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. هزینه‌ی گوشی را هم می‌توان از طریق حساب بانکی متصل به حساب کاربری اوبر پرداخت کرد. به ادعای مدیر ارشد شیائومی، ممکن است گوشی شما در عرض چند دقیقه به دست‌تان برسد؛ یعنی حتی سریع‌تر از سرویس ارسال یک‌ساعته‌ی آمازون! اما باید درنظر داشت که این پروژه کاملا محدود است و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. فعلا گفته شده که این همکاری تنها در دو کشور سنگاپور و مالزی صورت خواهد گرفت.

شیائومی هر دو شرکت اوبر و شیائومی، مدل کسب‌وکار منحصر‌به‌فردی دارند. اوبر، یک شرکت حمل‌ونقل آمریکایی است که یک اپلیکیشن موبایل، هسته‌ی اصلی کسب‌وکارش را شکل می‌دهد. کاربران از طریق گوشی‌های‌شان درخواست یک سفر را اعلام می‌کنند و در زمان کوتاهی، خودروی اوبر را جلوی پای خود ملاقات می‌کنند. تا این لحظه، اوبر در ۵۸ کشور و ۳۰۰ شهر در دسترس است. از زمان راه افتادن سرویس اوبر در حدود ۵ سال پیش، ده‌ها شرکت مختلف، مدل آن را کپی کرده و استارتاپ‌های مشابهی را تاسیس کرده‌اند.

شیائومی هم در بازار موبایل به خاطر مدل عجیب کسب‌وکارش شناخته شده است. این شرکت چینی در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی خود را به بازار عرضه کرد و در کمتر از ۴ سال، به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل تبدیل شد. گوشی «شیائومی می نوت» یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است. این گوشی به نمایشگری ۵.۷ اینچی مجهز شده و از تراشه‌ی کوآلکام اسنپدراگون ۸۰۱ و ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد. این گوشی در چین و برخی کشورهای شرق آسیا عرضه شده است. قیمت پایین این دستگاه، احتمال فروش‌اش را در بازارهای رقابتی افزایش می‌دهد.

 

منابع: Mashable‌ و facebook.com/xiaomichina

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه