فورد برای تولید اتومبیل‌های خودران با گوگل وارد همکاری می‌شود

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو شرکت بزرگ گوگل و فورد قصد دارند در پروژه‌ی ساخت اتومبیل‌های خودران با هم همکاری کنند. طبق گزارش Yahoo! Autos این دو، یک شرکت مستقل برای تولید این اتومبیل‌ها تاسیس خواهند کرد.

گوگل هفته‌ی پیش گفته بود که می‌خواهد خط تولید اتومبیل‌های خودران‌اش را جدا کند و در قالب زیرمجموعه‌ی مستقلی از «آلفابت» (Alphabet) قرار بدهد. حالا این شراکت هم در کنار آن صورت گرفته که تضمین ‌کننده‌ی پیشرفت خیلی خوب برای هر دو شرکت است.

حالا هم گوگل و هم فورد از این کار سود می‌برند: گوگل از تبحر متخصصان تولید انبود اتومبیل‌های خودران در شرکت فورد بهره‌مند می‌شود و فورد هم از سال‌ها تجربه‌ی علمی ساخت اتومبیل‌های شرکت گوگل.

گوگل از تبحر متخصصان تولید انبود اتومبیل‌های خودران در شرکت فورد بهره‌مند می‌شود و فورد هم از سال‌ها تجربه‌ی علمی ساخت اتومبیل‌های شرکت گوگل.

هر دوی این شرکت‌ها سال‌ها بود که در زمینه‌ی طراحی و ساخت اتومبیل‌های خودران فعالیت داشتند؛ گرچه اقدامات گوگل بیش‌تر در معرض دید عموم بود و وارد بازار شده بود. مدت‌هاست که ده‌ها خودران این شرکت در خیابان‌های کالیفرنیا و تگزاس حرکت کرده‌اند، در حالی که فورد به تازگی مجوز تست اتوبیل‌های خودران‌اش به خیابان‌های کالیفرنیا را دریافت کرده است.

Yahoo اعلام کرده که این شاخه به خاطر ملاحظات بازار خودران‌ها، از شرکت فورد کاملا مستقل شده و در قالب غیرانحصاری کار می‌کند.

سال گذشته «آلن مولالی» (Alan Mullally)، مدیر سابق شرکت فورد به تیم مدیران شرکت گوگل پیوست.

یکی از سخنران‌های فورد دراین‌باره گفت: “ما با شرکت‌های زیادی کار کرده‌ایم و این همکاری ادامه خواهد داشت.. ما در رابطه با ایده‌ی اتومبیل‌های هوشمند فورد (Ford Smart Mobility) مذاکراتی انجام داده‌ایم که محتوای این صحبت‌ها به دلیل رقابت در بازار، فعلا علنی نخواهد شد. ما به هیچ کدام از نظرها، فرضیه‌ها، شایعه‌ها و نقدهایی که در این رابطه منتشر می‌شود، پاسخ نمی‌دهیم.”

خبر این همکاری طی ماه آینده در برنامه‌ی CES رسما اعلام خواهد شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه