همکاری Flickr و Oculus برای نمایش تصاویر ۳۶۰ درجه

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به احتمال زیاد در آینده می‌توانید تصاویر مختلف خود را به وسیله تکنولوژی‌های واقعیت مجازی مشاهده کنید. به تازگی شرکت Flickr در نمایشگاه XOXO از تکنولوژی واقعیت مجازی خودش رونمایی کرد که به وسیله آن می‌توان تصاویری که با دوربین‌های مختلف گرفته‌اید را مشاهده کنید.

Flickr به وسیله هدست واقعیت مجازی Oculus تصاویر را به صورت ۳۶۰ درجه به نمایش در می‌آورد.

 

تکنولوژی که Flickr به نمایش درآورد، روی هدست Oculus DK2 و یک کامپیوتر اجرا شد. شرکت Flickr اعلام کرد که با استفاده از این تکنولوژی می‌توان تصاویر را به صورت ۳۶۰ درجه مشاهده کرد. البته نمایش این شرکت با مشکلات زیادی همراه بود، اما از آنجایی که این تکنولوژی در مراحل آزمایشی قرار دارد قطعا تغییرات زیادی روی آن صورت می‌گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده، تکنولوژی واقعیت مجازی Flickr در حال حاضر تنها با هدست واقعیت مجازی Oculus کار می‌کند، اما این شرکت گفته که در آینده آن را برای تمام هدست‌های واقعیت مجازی مانند Gear VR شرکت سامسونگ و هدست‌های دیگر عرضه خواهد کرد. برای اینکه بتوانید تصاویر خود را با این هدست مشاهده کنید، باید عکس‌ها را با نرم‌افزار Google Photosphere تهیه کنید یا از دوبین‌های Ricoh Theta که می‌توانند تصاویر ۳۶۰ درجه ثبت کنند، استفاده کنید.

photo-vr-headset-1

تکنولوژی جدید Flickr باعث می‌شود که بتوانید به راحتی در تصاویر گردش کنید و آن‌ها را به شکلی جذابی ببینید. این شرکت اعلام کرد که در آینده نه تنها می‌توان تصاویر را با این تکنولوژی مشاهده کرد، بلکه می‌توان با حرکت دادن دست، آن‌ها را دسته‌بندی کرد و در آلبوم‌های مختلف قرار داد.
تکنولوژی جدید Flickr در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود.

photo-vr-headset-3

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه