هنسی ونوم F5، میهمان ویژه‌ی SEMA

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هنسی ونوم

در نمایشگاه SEMA شاهد حضور پررنگ ماشین‌های آمریکایی هستیم و در همین میان، یکی از نماینده‌های این مراسم توانسته به خوبی نظر اکثر بازدیدکنندگان را به خودش جلب کند؛ هنسی ونوم F5.

طراحی بی‌نظیرش ما را تا حدی به یاد زبان طراحی سوپراسپرت‌های فراری مثل انزوفراری می‌اندازد. با این حال، شکل چراغ‌ها، طراحی سپر، اسپلیتر، دیفیوزر و خطوط منحنی روی بدنه به این خودرو شخصیت متمایزی داده است. آیرودینامیک بالای این خودرو باعث شده تا ضریب درگ به ۰.۳۳ برسد! این عدد از آیرودینامیک بسیار مطلوب این خودرو حکایت می‌کند که برای درک بهتر آن می‌توان به ضریب درگ ونوم جی‌تی ۰.۴۴ و بوگاتی شیرون ۰.۳۸ اشاره کرد.

البته طراحی اسپرت، خشن، هیجان‌انگیز و رنگ زرد منحصربه‌فرد تنها ویژگی‌های بی‌نظیر این خودرو نیست، چراکه شنیدن حداکثر قدرت ۱۶۰۰ اسب‌بخار باعث می‌شود تمام ویژگی‌های طراحی جذاب این ماشین را به فراموشی بسپاریم! هنسی ونوم F5 یک قلب تپنده ۱۶۰۰ اسب‌بخاری دارد که این قدرت را وام‌دار پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۷.۴ لیتر است.

در حقیقت همین پیشرانه توانمند توانسته حداکثر توان ۱۶۰۰ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۷۶۲ نیوتون‌متری را برای این سوپراسپرت هیجان‌انگیز فراهم کند. به لطف یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی تک کلاچه، نیروی محرکه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته ناگفته نماند که مشتریان علاقمند می‌توانند مدل گیربکس دستی این خودرو را هم سفارش دهند.

نکته‌ی جالب درمورد این خودرو، توانایی سیستم کنترل کشش آن است که تا سقف سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت (۱۴۰ مایل بر ساعت) می‌تواند باعث جلوگیری از دور درجا، هرزگردی و از دست رفتن کنترل ماشین در پیچ‌ها جلوگیری شود و ناپایداری خودرو را بخاطر قدرت بسیار زیاد مهار کند.با هنسی ونوم F5 می‌توان به حداکثر سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.

این محصول هنسی شتاب بسیار بالایی دارد بطوری که رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۱۰ ثانیه و رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۲۰ ثانیه زمان می‌برد!قرار است از این خودرو ۲۴ دستگاه تولید شود که قیمت پایه‌ی آن ۱.۶ میلیون دلار است. با سفارش‌سازی این ماشین، قیمت این خودرو می‌تواند به‌اندازه‌ی ۶۰۰ هزار دلار هم بیشتر شود.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar حسن ر.

    لازم به ذکر است که این اولین ماشین هنسی است که طراحی و ساخت تمام اجزای آن کاملا در خود هنسی انجام شده است.

  2. Avatar متین

    هنسی ترکونده

  3. Avatar ///mahdispd

    صفر تا ۴۰۰ از بوگاتی شیرونو آگرا آر اس هم بهتره این معرکستتت بازدهی موتورشم ب مراتب بهتر از بوگاتی چون اون شبیه همچین قدرتیو با یه موتور ۱۶سیلندر بدست میاره در حالی که این موتورش ۸سیلندره

  4. Avatar سام

    دلم برای بوگاتی میسوزه اختلاف زمانیش ۱۲ ثانیس.زنده باد American Cars

  5. Avatar سام

    سلام لطفا اصلاح بفرمائید شتاب صفر تا ۴۰۰ این خودرو ۳۰ ثانیه هستش.

    1. با سلام
      این موضوع دابل چک شده. مشخصا تو تمام منابع مثل ویکیپدیا، منبع خبر این مطلب و دیگر رسانه‌ها به صفر تا ۴۰۰ زیر ۲۰ ثانیه ای اشاره کرده‌اند. ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ این خودرو هم زیر ۳۰ ثانیه اعلام شده.
      شاد باشی

      1. Avatar سام

        قربان خود سایت hennessey اعلام کرده ۳۰ ثانیه .تعجب میکنم

      2. سلام مجدد خدمت شما

        با استناد به لینکی که در ادامه براتون مینویسم، مشخصا در سایت رسمی شرکت خودروسازی هنسی نوشته شده:
        ۰-۲۴۹-۰ MPH کمتر از ۳۰ ثانیه. یعنی شتاب گیری از وضعیت ساکن تا سقف سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف مجدد کمتر از ۳۰ ثانیه است. حتی در متن این سایت نوشته شده:
        Zero to 249 mph (400 km/h) and back to rest will be under 30 seconds

        لینک: : hennesseyperformance.com/vehicles/hennessey/venom-f5

        شاد باشی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه