شایعه: هواوی می‌خواهد لپ تاپ بسازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت هواوی (Huawei) پیشرفت خوبی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند داشته و توانسته خودش را خیلی خوب در بازار موبایل نشان بدهد؛ حالا شنیده‌ایم که این برند قصد دارد تا وارد حوزه‌ی کامپیوتر شود و لپ‌تاپ تولید کند.

تا همین چند وقت پیش به ندرت کسی در خارج از مرزهای چین هواوی را می‌شناخت، اما گوشی‌های هوشمند این شرکت طی سال‌های اخیر در بازار آسیا خوب درخشیده و توانسته با فهمیدن نیاز بازار و پاسخگویی به آن، اسم خودش را سر زبان‌ها بیندازد. نمونه‌اش هم گوشی‌های نکسوس ۶P، میت ۸ و P8 که همگی محصولات خوبی از آب درآمده‌اند.

هنوز مشخص نیست که دقیقا لپ‌تاپ‌های هواوی با چه سیستم عاملی کار می‌کنند اما احتمال این‌که با دو سیستم عامل باشد، خیلی کم است.

هواوی در نمایشگاه CES 2016 که اخیرا با پایان رسید، اعلام کرد که زیرمجموعه‌ی آنر (Honor) را در بازار آمریکا راه‌اندازی می‌کند و حالا هم که کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۶ نزدیک است، شایعه‌ شده که هواوی می‌خواهد وارد بازار تولید لپ‌تاپ شود. در این خصوص خبرهای متناقض و مختلفی منتشر شده است؛ عده‌ای می‌گویند لپ‌تاپ‌های هواوی هم‌زمان با دو سیستم عامل ویندوز و اندروید کار می‌کنند و عده‌ی دیگر می‌گویند که این لپ‌تاپ‌ها در قالب کروم‌بوک (Chromebook) هستند.

هنوز مشخص نیست که دقیقا لپ‌تاپ‌های هواوی با چه سیستم عاملی کار می‌کنند اما احتمال این‌که با دو سیستم عامل باشد، پایین است. در سال‌های اخیر شرکت‌هایی مثل سامسونگ، گوگل و مایکروسافت قصد داشته‌اند که لپ‌تاپ‌هایی با دو سیستم عامل بسازند اما تا حالا که نتیجه‌ای مشاهده نشده است.

بعید هم نیست که شاید هواوی بخواهد با یکی از همین شرکت‌ها سر تولید لپ‌تاپ‌های دو سیستم عاملی همکاری داشته باشد. در هر حال باید منتظر اخبار کامل‌تر و موثق باشیم.

از سوی دیگر طبق شایعاتی که از برخی منابع چینی به گوش رسیده، لپ‌تاپ‌های هواوی با یکی از دو سیستم عامل اندروید یا ویندوز کار خواهند کرد؛ در این صورت هم باز ایده‌ی لپ‌تاپ اندرویدی کمی عجیب به نظر می‌رسد. ضمن شنیدن تمام این خبرهای ناموثق، این‌طور برداشت می‌شود که هواوی می‌خواهد هم لپ‌تاپ‌هایی تولید با سیستم عامل کروم‌بوک تولید کند و هم با سیستم عامل اندروید، اما نه به صورت یک دستگاه واحد.

به علاوه، از یکی از منابع درز کرده که لپ‌تاپ‌های هواوی با نام میت‌بوک (MateBook) عرضه خواهند شد و بسیاری گفته‌اند که هواوی قصد دارد در این دستگاه از پردازنده‌ی اینتل استفاده کند.

غرفه‌ی هواوی در نمایشگاه CES 2015

غرفه‌ی هواوی در نمایشگاه CES 2015

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Hamid khan

    عالی میشه…… :}

  2. Avatar مراد

    خیلی به دهنش مزه کرده… میبینه دنیا که صاحب نداره …هر چی کپی و تقلب کنه کسی کاری باهاش نداره….ولی یک پاش گیر میوفته….کی گفتم…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه