هواپیمای خورشیدی سفر پنج روزه‌اش را به اتمام رساند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هواپیما‌ی خورشیدی سولار ایمپالس ۲ به خلبانی «آندره بورشبرگ» (Andre Borschberg) چند روز پیش برای طولانی‌ترین سفر تک‌نفره‌ی تاریخ از شهر ناگویای ژاپن به مقصد جزایر هاوایی از زمین بلند شده بود. این هواپیما از زمان ماه مارس میلادی سفر دور دنیا را آغاز کرده بود.

روز جمعه هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ اولین مرحله برای کامل کردن پرواز دور دنیا را کامل کرد و پس از پنج روز پرواز و بدون مصرف یک قطره سوخت به زمین نشست.

در همین راستا قرار بود که در ماه می میلادی بلندپروازانه‌ترین سفر تاریخ را از ژاپن به هاوایی آغاز کند، اما متاسفانه به دلیل شرایط بد جوی این کار امکا‌ن‌پذیر نبود. اکنون، پس از چند هفته آندره بالاخره توانست ماموریت‌اش را با موفقیت به اجام برساند. روز جمعه بورشبرگ پس از پنج روز، ۱۱۸ ساعت پرواز، از ناگویا در «کاپولی» (Kapolei) هاوایی فرود آمد. این خلبان پر دل و جرات سالم و سرحال با لبخندی حاکی از خوشحالی از هواپیما پیاده شد. به این ترتیب آندره طولانی‌ترین پرواز تک‌نفره‌ی تاریخ را رقم زد. رکورد قبلی به مدت ۷۶ ساعت بود.

Solar_1

بورشبرگ طی این پنج روز به کمک ۱۷۰۰۰ سلول خورشیدی که سطح این هواپیما را پوشانده بود، زنده ماند. این سلول‌ها انرژی مورد نیاز برای پرواز در تاریکی را هم ذخیره می‌کردند. گرچه ممکن است آندره آسوده‌خاطر باشد، اما هنوز کارش تمام نشده است. برای کامل کردن سفر دور دنیا سولار ایمپالس باید به ابوظبی بازگردد. سفر بعدی پرواز به شهر فونیکس واقع در ایالت آریزونای امریکا است و به دنبال آن سولار ایمپالس پرواز طولانی‌تری به ایالت نیویورک خواهد داشت و سپس از آنجا هم باید با طی مسیر طولانی‌تری به آتلانتیک برود. خوشبختانه بورشبرگ این بار تنها نیست و در کنار «برتراند پیکارد» (Bertrand Piccard) کمک خلبان، سولار ایمپالس را هدایت خواهد کرد. در واقع هدف اصلی بورشبرگ و پیکارد از پرواز با سولار ایمپالس ۲ این است که توجه انظار عمومی را به فواید انرژی پاک و قابل تجدید خورشیدی جلب کنند.

Solar_2

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه