هکرها قفل میلیون‌ها خودروی فولکس واگن را به راحتی باز می‌کنند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فولکس واگن

چند روز پیش فاش شد که محققان دانشگاه بیرمنگام به رمزنگاری ضعیف میلیون‌های خودروی فولکس واگن نفوذ کرده و از راه دور قفل آن را باز کرده‌‌اند. این خبر خوبی برای این شرکت نیست، مخصوصا وقتی که ماجرای تقلب فولکس واگن در آزمایش‌های آلایندگی به اندازه‌ی کافی خبرساز شده است.

اما این همه‌ی ماجرا نیست. این‌طور که پیداست بسیاری از مدل‌های دیگر شرکت‌ها هم آسیب‌پذیری‌هایی در مقابل هکرها دارند. این مشکل برای خودروهای قدیمی‌تر بدتر است، چون این دسته از خودروها زمانی ساخته شده‌اند که خودروسازان اهمیت چندانی به امنیت سایبری نمی‌دادند.

محققان در حمله‌شان به فولکس واگن توانستند یک کلید رمزنگاری را استخراج کنند. این کلید یکی از چهار کلیدی است که بین میلیون‌ها خودروی فولکس واگن به اشتراک گذاشته شده. سپس آنها توانستند به سیگنال‌هایی که ریموت خودرو ارسال می‌کرد، دسترسی داشته باشند. وقتی آنها به اندازه کافی از ریموت سیگنال گرفتند، توانستند آن را بازسازی کرده و قفل درهای خودرو را بدون دست زدن به ریموت باز کنند.

«فلاویو دی. گارسی»، «دیوید آزوالد» و «پیر پاولید» از دانشگاه بیرمنگام به همکاری «تیمو کاسپر» از یک شرکت امنیت اطلاعات آلمانی گزارش مربوط به این هک را نوشتند. کاسپر گفته که این محققان در اواخر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن را از این حفره امنیتی مطلع ساختند و اینکه این شرکت اقدامات لازم برای حل این مشکل را انجام می‌دهد. اما او گفت «حداقل ۱۰ آسیب‌پذیری امنیتی دیگر در دیگر برندهای خودرو وجود دارد. این محققان گزارش این حفره‌های امنیتی را منتشر نمی‌کنند تا اینکه تولیدکننده‌ها زمان کافی برای چاره‌اندیشی داشته باشند.»

منبع: IEEE

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه