هیدئو کوجیما: اگر سونی نبود این قدر معروف و بزرگ نمی‌شدم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

درست یک روز پس از انتشار خبر بزرگ تاسیس استودیوی جدید «هیدئو کوجیما»، او مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN کرده است. کوجیما درباره‌ی همکاری با سونی در ساخت بازی جدیدش می‌گوید که اگر سونی نبود، او موفقیت جهانی پیدا نمی‌کرد.

استودیوی کوجیما پروداکشنز، تحت نظر سونی فعالیت نخواهد کرد و استودیویی مستقل باقی خواهد ماند.

هیدئو کوجیما در مصاحبه‌اش گفته است: “سونی و پلی‌استیشن محتوایی برای تمام دنیا تولید می‌کنند. به خاطر سونی است که توانستم در دنیا سر و صدایی به پا کنم. بیش از ده سال است که از آن زمان با سونی و افراد آن‌ها کار کرده‌ام و با هم میانه‌ی خوبی داریم.”

او درباره‌ی دیگر موقعیت‌هایی که به او پیشنهاد شده است می‌گوید: “پیشنهادهای زیادی از شرکت‌های مختلف دریافت کردم، اما سونی را خوب می‌شناختم. هر دو همدیگر را خوب می‌شناسیم. احساس می‌کنم می‌توانم در این محیط چیز خوبی بسازم و راحت باشم. و در حال حاضر هم نیاز به چنین محیطی دارم.”

تهیه‌کننده‌ی سابق مجموعه بازی‌های متال گیر درباره‌ی بازی جدیدشان می‌گویند:‌ “می‌خواهم چیزی بسازم که مردم انتظارش را دارند، اما در عین حال چیزی که مردم تا به حال ندیده‌اند. یک بازی کامل و بزرگ خواهم ساخت.”

شرکت سونی پس از اعلام این خبر که بازی بعدی هیدئو کوجیما و استودیوی تازه تاسیس «کوجیما پروداکشنز»، جزییات بیشتری از این همکاری ارایه داده است. سونی گفت که فقط برای بازی اول کوجیما، و آن هم فقط برای نسخه‌ی کنسولی قراردادی با کوجیما پروداکشنز بسته‌اند. یعنی بازی فقط روی کنسول پلی‌استیشن۴ عرضه خواهد شد، اما نسخه‌ای مختص رایانه‌های شخصی هم خواهد داشت که پس از نسخه‌ی پلی‌استیشن۴ عرضه می‌شود.

سونی به این موضوع اشاره کرده است که استودیوی کوجیما پروداکشنز، تحت نظر سونی فعالیت نخواهد کرد و استودیویی مستقل باقی خواهد ماند.

با توجه به اینکه استودیوی جدید کوجیما پروداکشنز فعلا تنها چهار نفر عضو دارد و دفتری هم برای خود ابتیا نکرده است، انتظار نداریم تا به این زودی‌ها بازی جدید هیدئو کوجیما را ببینیم.

منبع: Gematsu

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar میثم

    آقای میرزایی ابتیا اشتباه است. درستش ابتیاع از ریشه بیع به معنی خرید می باشد.

  2. Avatar امیر

    کوجیما+سونی رو عشقه

    1. Avatar رامین

      نسخه پی سی رو هم عشقه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه