سونی فرصت طلب، هیدئو کوجیما‌ی نابغه را قاپید!

۱۰ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی دو روزی بود که شایعه‌هایی مبنی بر جدایی کامل هیدئو کوجیما، خالق مجموعه بازی‌های «متال گیر» از شرکت کونامی به گوش می‌رسید. شرکت کونامی امروز صبح این خبر را تایید کرد و گفت که قرارداد کوجیما با شرکت‌اش، دیروز، ۱۵ دسامبر به پایان رسیده است. با این حال، خبر مهم‌تر را ساعتی پیش شرکت سونی منتشر کرد. سونی با انتشار ویدیویی، از همکاری با کوجیما در تاسیس یک استودیوی بازی‌سازی جدید خبر داد.

هیدئو کوجیما قرار است بازی بعدی‌اش را به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن۴ و با تهیه‌کنندگی شرکت سونی بسازد.

هیدئو کوجیما، استودیوی مستقلی با همکاری و پشتیبانی سونی تاسیس کرده است. این شرکت، مثل استودیوی قدیم کوجیما، «کوجیما پروداکشنز» (Kojima Productions) نام گرفته و قرار است اولین پروژه‌اش را به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن۴ بسازد. لوگویی که در ادامه می‌بینید، لوگوی کوجیما پروداکشنز جدید است:‌

KojimaProductions_New_Logo

«اندرو هاوس» (Andrew House)، مدیرعامل شعبه‌ی سرگرمی‌های شرکت سونی، خبر جدید را در قالب ویدیویی اعلام کرد. هاوس درباره‌ی همکاری جدیدشان گفته است: “تاریخ پلی‌استیشن با خلاقیت‌های بزرگ و مجموعه‌های جدیدش شناخته می‌شود. هیدئو کوجیما بخشی از این تاریخ بوده است و ما هم افتخار داریم تا پروژه‌ی جدید او را با همکاری پلی‌استیشن محقق کنیم. مشتاق هستیم تا برای ساخت یک بازی هیجان‌انگیز جدید با او همکاری کنیم و از ورود او به خانواده‌ی پلی‌استیشن استقبال می‌کنیم.

Kojima_2

خالق مجموعه بازی‌های متال گیر هم در خبر سونی چند کلمه‌ای صحبت کرده است. هیدئو کوجیما گفته: “با تاسیس استودیویی مستقل برای خود، می‌خواهم چالش‌هایی تازه در مقابل خود قرار دهم و خوشحالم که می‌توانم این سفر را به همراه پلی‌استیشن شروع کنم؛ کسانی که تمام این سال‌ها همکاری‌ام را با آن‌ها ادامه داده‌ام. برای ساخت بازی جدیدی به همراهی پلی‌استیشن انتظار می‌کشم؛ بازی که به مجموعه‌ای بزرگ تبدیل خواهد شد.

هیدئو کوجیما، حدود یک سال پیش و درست هنگامی که مشغول ساخت «متال گیر سالید ۵» بود، از شرکت کونامی اخراج شد. او حتی در این شرکت رتبه‌ای به عنوان یکی از معاونان بالارده‌ی کونامی داشت. متال گیر سالید ۵ در مراسم The Game Awards 2015 توانست جایزه‌ی بهترین بازی اکشن سال را دریافت کند، اما کونامی حضور کوجیما را در این مراسم ممنوع کرده بود، در نتیجه او نتواست حاضر شود و جایزه‌اش را دریافت کند. کونامی چند ماه آخری که کوجیما و تیم‌اش در این شرکت حضور داشتند، محیط کاری بسیار سختی برای آن‌ها ساخته بود.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی که سونی منتشر کرده است را ببینید.

منبع: Gematsu

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    خیلی از شنیدن این خبر خوشحال شدم
    منتظر یک بازی عالی برای ps4 هستم

  2. Avatar ستاره

    خدا میدونه چیکار کرده انداختنش بیرون!

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه