تولید کفش‌های ورزشی که با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی طراحی شده‌اند

۸ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «نیو بلنس» (New Balance) که در زمینه‌ی تولید کفش‌های ورزشی و دستگاه های تناسب اندام فعالیت می‌کند، با تکنیک پرینت سه‌بعدی یک کفش ورزشی جدید طراحی کرده که گفته می‌شود مقاومت و خاصیت ارتجاعی عالی دارد.

البته نیو بلنس به صراحت بیان کرده که تولید این کفش‌های ویژه‌ی پیاده‌روی و دویدن را مدیون پیشرفت‌های علمی در صنعت مواد و همکاری با مهندسین سه‌بعدی شرکت ۳D Systems است.

در لایه‌ی میانی این کفش یک پد نرم قرار گرفته و لژ متخلخل دارد. ماده‌ی اصلی ساخت کفش، یک متریال جدید به نام DuraForm Flex TPU است که خاصیت ارتجاعی فوق‌العاده‌ای دارد و به صورت لایه‌ لایه به شکل کفی کفش طراحی می‌شود و برش می‌خورد. برش این ماده با تکنولوژی لیزری SLS انجام می‌شود. فرم طراحی بر مبنای فشار کف پای انسان در هنگام پیاده‌روی و دویدن تعیین می‌شود.

409669

این تکنولوژی امکانات تازه‌ای را در رابطه با انعطاف‌پذیری کفی‌ها، مقاومت، وزن و دوام کفش‌ها رقم می‌زند.

بهره‌مندی از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا کفش‌هایی سبک‌تر و مختص هر فرد تولید کنند که بسیار هم راحت هستند. حالا برندهای معروف و مهمی مثل آدیداس، نایک و حتی «سولس» (Sols) هم در فکر استفاده از این فن‌آوری جدید هستند. البته آدیداس مدتی است که در زمینه‌ی تولید کفش‌های سه‌بعدی مختص پای هر فرد دست به کار شده است که اخبار مربوط به آن را هم قبلا پوشش داده بودیم.

3d-printed-midsole

البته نیو بلنس کفش‌های ورزشی خود را به صورت ویژه برای هر فرد تولید نمی‌کند ولی تمام تلاش خود را برای تولید محصولات پوشیدنی که دویدن را آسان‌تر کنند، به خرج می‌دهد.

تعداد معدودی که از این کفش تولید شده، در دی‌ماه (ابتدای سال نوی میلادی) در نمایشگاه CES نمایش داده می‌شوند. فروش کفش از فروردین‌ماه در بوستون آغاز می‌شود و سپس در چند نقطه‌ی دیگر دنیا عرضه خواهد شد.

new-balance-3D-printed-running-shoe-2

منبع: Gizmag

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar اسیکس

    یاتشکر از سایت دیجی کالا لطفا یک پست دررابطه با شستوشوی کفش های اورجینال بگذارید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه