وقتی Marshall به‌جای امپ گوشی می‌سازد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر اهل موسیقی باشید، مطمئنا با برند مارشال سر و کارتان افتاده است. این برند، یکی از معروف‌ترین امپ‌سازهای بازار است. با این حال، این شرکت اخیرا شروع به ساخت هدفون و اسپیکرهای بلوتوث هم کرده.

گوشی جدید شرکت Marshall طرفداران موسیقی را هدف گرفته است.

مارشال اخیرا یک گوشی هوشمند هم ساخته است. این شرکت برای رونمایی از گوشی‌اش که London نام گرفته است، کنفرانس خبری خوبی راه انداخت و این کنفرانس را با چهره‌های بزرگ و اجرای موسیقی پر کرد.

گوشی Marshall London، صفحه‌ی نمایشی ۴.۷ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰p دارد. دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسل است. پردازنده‌ی گوشی، اسنپ‌دراگون ۱۴۰ است که ۱.۲ گیگاهرتز سرعت دارد. حافظه‌ی اصلی (RAM) آن هم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات‌اش هم ۱۶ گیگابایت است.

شاید به قیمت ۵۰۰ دلاری این گوشی و سخت‌افزار نه‌چندان قوی‌اش نگاه و Marshall London را همین حالا از ذهن‌تان خارج کنید. اما این گوشی برای مخاطبی خاص ساخته شده است. این گوشی برای افرادی است که به مگابایت و مگاهرتز یک گوشی کاری ندارند، بلکه به قابلیت‌های موسیقایی آن می‌اندیشند.

برای مثال، این گوشی دو جک هدفون دارد. هر کدام از آن جک‌ها هم برای خود یک کلید کنترل صدای مجزا دارند. این دو پورت هم هر کدام سیگنال کاملی از صدا را منتقل می‌کنند؛ یعنی قدرت کامل صدا به هر دو جک وارد می‌شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این دو جک، امکان استفاده از آن‌ها به عنون ورودی است. می‌توان با یک کابل TRS، یک گیتار یا میکروفون را مستقیما به گوشی وصل کرد و صدای آن را از طریق نرم‌افزارهای متعددی که در آن است ضبط کرد. حتی یک کلید هم مختص ضبط روی گوشی قرار داده شده است.

نرم‌افزارهای ضبط صدایی هم که روی Marshall London نصب است بسیار جالب‌اند. برای مثال می‌توان از یکی از آن‌ها برای ضبط صدای محیط (Foley) استفاده و سپس صدا را لوپ کرد.

این گوشی هم‌چنین دو میکروفون دارد که امکان ضبط صدا را به صورت استریو فراهم می‌کند. میکروفون‌های London نه‌تنها نویز صدا را از بین می‌برند، بلکه می‌توانند طیف فرکانس‌های بیشتری را نسبت به گوشی‌های دیگر ضبط کنند.

ظاهر Marshall London شبیه امپ‌ها و اسپیکرهای‌اش طراحی شده است و بافتی چرم‌مانند دارد.

به‌طور کلی قیمت این گوشی، شاید برای کارایی‌هایی که ارایه می‌کند مناسب نباشد، اما اگر از برند Marshall و محصولات‌اش استفاده می‌کنید، شاید بخواهید نگاهی هم به این گوشی بیاندازید.

Marshall-5 Marshall-2 Marshal-6 Marshal-4 Marshal-1

منبع: Engadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه