یک ویژگی مهم امنیتی به پیام‌رسان واتس‌اپ اضافه شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از امروز «واتس‌اپ» (WhatsApp)، قابلیت «تایید دو مرحله‌ای» (Two-Step Verification) را به اپلیکیشن پیام‌رسان خود اضافه کرد. این قابلیت جدید روی هر سه سیستم عامل اندروید، iOS‌ و ویندوز موبایل در دسترس خواهد بود. در این شیوه‌ی تایید هویت، یک مرحله‌ی اضافه برای تایید دوباره‌ی هویت صاحب حساب کاربری وجود خواهد داشت.

امکان تایید دومرحله‌ای، پیش‌تر به‌صورت نسخه‌ی بتا در اختیار برخی کاربران قرار گرفته بود. اما حالا نسخه‌ی نهایی آن به‌شکل رسمی برای همه‌ی کاربران در دسترس است.

به کمک این ویژگی امنیتی، شما می‌توانید یک رمز ۶ رقمی بسازید. پس از آن، هر وقت روی یک دستگاه دیگر شماره‌ی تلفن شما تنظیم شود، حتما به آن رمز ۶ رقمی نیاز خواهد بود. به معنای دیگر، این قابیلت، امکان سوءاستفاده از حساب کاربری‌تان را به حداقل می‌رساند. برای فعال کردن تایید دو مرحله‌ای در واتس‌اپ به بخش «تنظیمات» (Settings) رفته و پس از انتخاب گزینه‌ی Account و Two-Step Verification، کلید Enable را انتخاب کنید.

قابلیت تایید دو مرحله‌ای واتس‌اپ به گونه‌ای است که شما حتی می‌توانید برای احتیاط، ایمیل خود را هم به اپلیکیشن بدهید. در این صورت حتی اگر رمزتان را فراموش کنید، راهی برای بازیابی آن وجود دارد. وارد کردن ایمیل، اختیاری است. البته دقت داشته باشید که واتس‌اپ درستی ایمیل شما را چک نمی‌کند؛ پس حتما اگر قرار است ایمیل‌تان را وارد کنید، نهایت دقت را به خرج دهید.

‌‌‌

اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی قابلیت تایید دو مرحله‌ی بدانید، اینفوگرافیک زیر را از دست ندهید.

Info-twostep-whatsapp
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه