ویدیوی سقوط آزاد بدون چتر از ارتفاع ۷۶۰۰ متری را ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«لوک آیکینز» یک چترباز و مشاور مربی و امنیت اتحادیه چتربازی ایالات متحده است. او هنرنمایی‌هایی هم برای فیلم‌هایی مثل «مرد آهنین ۳» انجام داده است. شب گذشته، او به اولین فردی تبدیل شد که بدون چتر یا لباس بالدار از یک هواپیما پرید و سالم فرود آمد.

این هنرنمایی بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است. او در ارتفاع ۷۶۲۰ (اکثر چتربازان از ارتفاع ۳۹۰۰ متری شیرجه می‌زنند) از هواپیما به بیرون شیرجه زد و هیچ چتر یا لباس بالداری نداشت که سرعت سقوطش را کم کند. برای اینکه او سالم فرود بیاید، درون توری به مساحت ۹۲۹ متر مربع افتاد. از این گذشته، کل فرایند پرش به طور زنده نمایش داده شد. می‌توانید این اتفاق هیجان‌انگیز را در ویدیوی بالا تماشا کنید.

سه چترباز دیگر به آیکینز کمک می‌کردند و یک دستگاه موقعیت‌یابی GPS هم او را به سمت تور در بیابان کالیفرنیا هدایت می‌کرد. درست قبل از اینکه او به تور برسد، به سمت پشتش قرار گرفت و بدون هیچ مشکلی فرود آمد.

از قبل به آیکینز دستور داده شده بود که یک چتر با خود حمل کند، اما قرار نبود که چترش را هنگام سقوط باز کند. هر چند که در آخر هنگام سقوط به او گفتند که می‌تواند بدون چتر بپرد. در ادامه می‌توانید تصاویری از این اتفاق پر هیجان را ببینید.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    یا خدا من که عکس هارو دیدم سکته کردم ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه