[ویدیو] ادوارد اسنودن؛ چطور از چشمان سازمان‌های جاسوسی پنهان شویم؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و از پیمانکاران سابق آژانس امنیت ملی (NSA) است. او در سال ۲۰۱۳ مجموعه‌ای از مدارک طبقه‌بندی شده آژانس امنیت ملی را در اختیار روزنامه‌ها قرار داد. این افشاگری‌ها نشان می‌دادند سازمان‌های جاسوسی آمریکا به شکل گسترده‌ای از اطلاعات خصوصی افراد حقیقی و حقوقی استفاده کرده، مکالمات آنها را شنود ‌کرده و به ایمیل‌ها و پیامک‌های شخصی بسیاری از شهروندان دسترسی داشته‌اند. افشاگری‌های اسنودن باعث توجه بین المللی به این موضوع و محکومیت او در کشور آمریکا شد.

مساله تا آن حد برای افکار عمومی جالب توجه شد که الیور استون در حال ساخت یک فیلم از ماجرای ادوارد اسنودن است. پس از آن و با افزایش فشارها اسنودن به روسیه رفت و ظاهرا این گفتگو هم در کشور روسیه ضبط شده است.

در این گفتگو از اسنودن پرسیده می‌شود چطور می‌توانیم ناشناس بمانیم. در واقع مجری می‌خواهد بداند چطور می‌شود از شر سازمان‌های جاسوسی در امان ماند، پاسخ این سوال از طرف افشاگر بزرگی مثل اسنودن که خودش در این سازمان‌های جاسوسی کار کرده پاسخ جذابی است. در ویدیوی زیر بخش‌هایی از پاسخ اسنودن به مجری برنامه را ببینید:

‌‌

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar james

    پس لعنت به آمریکا …
    البته میدونم که انتشار نمیدین دوستان .

  2. Avatar صدرا

    تا جایی که میدونم اسنودن، کارمند آژانس امنیت ملی (NSA) بوده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه