[ویدیو] مقایسه‌ی گلکسی S7 Edge و نوت ۷

۲۳ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ سال گذشته با عرضه‌ی گلکسی S6 Edge پلاس تولید نمایشگر خمیده در دستگاه‌های بزرگ‌تر را تجربه کرد اما امسال خبری از S7 Edge پلاس نبود و نمایشگر خمیده‌ی بزرگ سامسونگ را این‌بار در نوت ۷ دیدیم. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که به جز نمایشگر بزرگ‌تر و البته قلم S Pen، نوت ۷ چه چیز اضافه‌تری دارد؟ آیا نوت ۷ آمده است تا جای خالی S7 Edge پلاس را پر کند؟

طراحی این دو گوشی بیش‌تر از هر دو گوشی دیگری از تولیدات سامسونگ به همدیگر شبیه است.

برای رسیدن به پاسخ چنین سوالی بهترین راه، مقایسه‌ی رو در رو است؛ کارشناسان سایت Android Authority این کار را انجام داده‌ و تمام جزئیات این دو گوشی را در ویدیویی که در ادامه می‌بینیم بررسی کرده‌اند.

در وهله‌ی اول طراحی این دو گوشی بیش‌تر از هر دو گوشی دیگری از تولیدات سامسونگ به همدیگر شبیه است. علت اصلی این موضوع در کنار شکل و شمایل کلی، انتخاب شیشه به‌عنوان جنس غالب در بدنه‌ی گوشی‌هاست. البته نوت ۷ با نمایشگر بزرگ طبعا اندازه‌ی بزرگ‌تری هم دارد. تفاوت دیگر در لبه‌های گوشی‌هاست که در S7 Edge حالت خمیده‌تری دارد. هردو نمایشگر Super AMOLED هستند و به این ترتیب از این جهت هم تفاوتی بین گوشی‌ها نیست. نوت ۷ با این‌که بزرگ‌تر است، اما همچنان می‌توانید به‌راحتی با یک دست با آن کار کنید. این‌که سامسونگ همیشه به فکر بهبود رابط کاربری گوشی‌های هوشمندش است، در این ویدیو با اشاره به قابلیت‌هایی پررنگ می‌شود که امکان کار با یک دست را آسان‌تر می‌کنند.

از لحاظ سخت‌افزاری شباهت‌ها حتی بیش‌تر است. حسگر اثر انگشت و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در هردو گوشی وجود دارد. همچنین هردو می‌توانند از کارت حافظه‌ی microSD بهره ببرند و هردو ضدآب و گردوغبار هستند. البته درمورد نوت ۷ ناگفته نماند که قلم S Pen هم این‌بار ضدآب است و به این ترتیب در ویدیو می‌بینید که زیر آب هم می‌شود با گوشی و قلم کار کرد. همچنین به لطف صفحه‌نمایش همیشه‌روشن نوت ۷ همیشه می‌توانید با قلم روی صفحه‌ی گوشی یادداشت بردارید و ذخیره کنید.

البته کارشناسان در این ویدیو از پرسروصداترین قابلیت نوت ۷ که حسگر عنبیه‌ی چشم آن است هم غافل نشده‌اند و این موضوع را هم در روند مقایسه‌شان بررسی کرده‌اند.

همان‌طور که گفتیم مقایسه‌ی S7 Edge و نوت ۷ در این ویدیو با جزییات زیاد و بسیار دقیق صورت گرفته است. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را با زیرنویس فارسی ببینید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حامد رحمتی

    با سلام
    هر دو اسمارت فون عالی هستن،
    من Note 5 دارم و کااااملا ازش راضی ام، درسته که Note 7 اسمارت وسوسه انگیز و کاملیه اما از نظر من فعلا نیازی به ارتقا نیست!
    حالا شاید تا Note 8! هه

  2. Avatar بهروز

    بی نهایت منتظرم بیاد ایران حتی یه روزم تو خریدش وقفه نمیندازم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه