ویکی‌لیکس: CIA از کامپیوترهای ویندوزی هم جاسوسی می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند وقت گذشته سایت ویکی‌لیکس اطلاعات جدیدی درباره‌ی جاسوسی سازمان CIA منتشر کرد. این سایت گفته بود که CIA با روش‌های مختلف گوشی‌های iOS، اندروید و ویندوزی را هک می‌کرد تا بتواند به اطلاعات کاربران در برنامه‌های پیام‌رسان دسترسی داشته باشد. این سازمان حتی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ را هک می‌کرد تا بتواند صدای مردم را بشنود و آن‌ها را ضبط کند.  بعدا مشخص شد که سازمان CIA به راحتی به کامپیوترهای مک هم نفوذ می‌کرد و تمام اطلاعات کاربران را به دست می‌آورد.

سایت ویکی‌لیکس امروز هم اطلاعات دیگری منتشر کرد که به واسطه آن‌ها مشخص شده که CIA از سیستم‌های ویندوزی هم جاسوسی می‌کند. گفته شده که این سازمان یک Malware خاص طراحی کرده تا بتواند به قسمت‌های مختلف نفوذ کند و اطلاعات خواسته شده را به دست بیاورد. گفته شده که این Malware به صورتی طراحی شده که اگر هم در برابر آنتی‌ویروس‌ها شناسایی شوند باز هم خودش را تکثیر می‌کند و از ابتدا نصب می‌شود.

مدارکی که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شوند و CIA از این روش روی ویندوز‌های XP، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۷ استفاده می‌کرده است. هنوز نمی‌دانیم که این روش همچنان کاربرد دارد یا خیر.

منبع: Wikileaks
telegram_ad2_1

 

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مسعود

    حالا مگه رو کامپیوترهامون چی داریم ویندوزمون که کپیه بقیه اش هم یسری فیلم وسریال و بازیهای کرک شده وکپی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه