بیش از ۸ میلیون ویدیو در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته از یوتیوب پاک شدند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یوتیوب

یوتیوب خبر داده است که در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، بیش از ۸ میلیون ویدیو را از پلتفرم خود پاک کرده است. این رقم بزرگ، از حجم بسیار زیاد ویدیوهای نامناسبی که روزانه در یوتیوب آپلود می‌شوند، خبر داده است.

حدود ۸۰ درصد ویدیوهایی که در بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی اعلام شده، حذف شده بودند، به صورت ماشینی تشخیص داده شده‌اند.

گوگل، مالک یوتیوب، می‌گوید که بیشتر ویدیوهای حذف شده، اسپم و محتوای جنسی بوده‌اند. گوگل هم‌چنین می‌گوید که بیشتر ویدیوها به جای اینکه توسط انسان تشخیص داده شوند، توسط هوش مصنوعی کشف شده‌اند. طبق گفته‌ی این شرکت، حدود ۸۰ درصد ویدیوهایی که در بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی اعلام شده، حذف شده بودند، به صورت ماشینی تشخیص داده شده‌اند.

گوگل می‌گوید که پس از تشخیص یک ویدیو به عنوان نامناسب، گوگل جزییات و اطلاعات آن را به صورت کد ذخیره می‌کند. اگر شخص دیگری بخواهد آن ویدیو را دوباره آپلود کند، به صورت خودکار یوتیوب مانع آپلود می‌شود. برای تشخیص بهتر ویدیوها، یوتیوب هوش مصنوعی خود را تمرین می‌دهد؛ طوری که برای مثال بیش از ۲ میلیون ویدیوی خشن و تروریستی به صورت دستی انتخاب و به خورد هوش مصنوعی یوتیوب داده شده‌اند، تا هوش مصنوعی این ویدیوها را بررسی کند و الگوریتمی برای تشخیص آن‌ها بسازد.

سرعت حذف ویدیوها هم بسیار بالاست. از بین ۶.۷ میلیون ویدیویی که به صورت ماشینی تشخیص داده شده‌اند، ۷۵ درصد در حالی از روی یوتیوب پاک شده‌اند که تعداد بازید آن‌ها صفر درصد بوده است.

حجم ویدیوهای حذف شده از یوتیوب، از این قرار است:

  • محتوای جنسی: ۳۰ درصد
  • اسپم: ۲۷ درصد
  • نفرت‌پراکنی: ۱۶ درصد
  • خشونت: ۱۴ درصد
  • اعمال خطرناک یا صدمه انگیز: ۸ درصد
  • سواستفاده از کودکان: ۶ درصد
  • تبلیغ تروریسم: ۲ درصد

منبع: The Sun

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar کاوه

    اونوخت سایتی به این مفیدی و بزرگی فیلتره، اینستا به اون چرتی بازه.
    همه چی تو کشور ما برعکسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه