اطلاعات شخصی افراد از روی سرورهای اپل پاک نمی‌شوند

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر تا به حال به‌طور اتفاقی فایل مهمی را از حساب کاربری‌تان پاک کرده باشید، یا بدتر از آن، کسی دیگر فایلی را از فولدری که به اشتراک گذاشته‌اید پاک کرده باشد، احتمالا به دنبال راه‌های مختلفی برای بازگشت این فایل بوده‌اید.

اطلاعاتی که روی سرویس iCloud اپل ذخیره می‌شوند، حتی پس از پاک شدن هم از بین نمی‌روند

شرکت اپل اخیرا امکان بازگشت فایل‌ها را به سرویس iCloud اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران این سرویس می‌توانند برنامه‌ها، یادآورها، پیغام‌ها، لیست شماره تلفن و فایل‌هایی که روی iCloud دارند را حتی پس از پاک کردن هم دوباره بازگردانند.

این قابلیت، در بخش تنظیمات سرویس iCloud مخفی شده است و این طور که به نظر می‌رسد، تنها می‌تواند فایل‌هایی که تا ۳۰ روز پیش پاک شده‌اند را بازگرداند.

iCloud_1

با این حال، پشتیبان‌هایی که از پیغام‌ها یا لیست شماره تلفن روی iCloud دارید، قابلیت انتخاب جداگانه را ندارند. یعنی اگر بخواهید شماره‌هایی که قبلا پشتیبان گرفته‌اید را برگردانید، شماره‌های فعلی‌تان پاک و لیست جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شود.

iClou_2

مسئله‌ای که بسیار در اینجا حایز اهمیت است، موضوع پاک نشدن اطلاعات کاربران از روی سرورهای اپل است. ظاهرا حتی با پاک کردن اطلاعات پشیبانی شده، آن‌ها باز هم روی سرورهای اپل باقی می‌مانند. این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی زیادی را برای کاربران به‌وجود بیاورد. سال گذشته، هک شدن سرویس iCloud شرکت اپل موجب درز اطلاعات شخصی تعداد زیادی از بازیگران سینما و افراد معروف هالی‌وود شد.

موضوع هک شدن اطلاعات روی iCloud به کنار، شرکت اپل با جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد، اعم از اطلاعات تماس، پیغام‌ها و حتی اثر انگشت آن‌ها، پایگاه‌داده‌ای بزرگ از اطلاعات شخصی افراد به‌دست آورده است.

باید دید که آیا اعلام این موضوع که اطلاعات شخصی افراد از روی سرورهای اپل پاک نمی‌شوند، شاهد عکس‌العملی از سوی کاربران دستگاه‌های این شرکت خواهد بود یا خیر.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه