پای تکنولوژی واقعیت مجازی به سیاست هم کشیده شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کمی بیشتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری کشور ایالات متحده باقی مانده است و کاندیداها فعلا مشغول تبلیغ و جمع‌آوری آرا برای خود هستند. یکی از این کاندیداها، تبلیغات را به‌جای اینکه در صحبت‌ها و سخنرانی‌های سیاسی ببیند، سعی کرده است با امتحان یک دوربین واقعیت مجازی خود را از رقبای‌اش جدا کند.

«مارتین او-ملی»، از نامزدهای حزب دموکرات در رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده است. او اخیرا به جای سخنرانی و به‌راه‌اندازی برنامه‌های سیاسی مختلف، تصمیم به امتحان Oculus Rift گرفته.

با اینکه انتظار نمی‌رود فرماندار سابق مری‌لند یعنی «مارتین او-ملی» (Martin O’Malley) بخواهد خودش را به تکنولوژی و دوربین‌های واقعیت مجازی مرتبط کند، اما این سیاست‌مدار چند روز گذشته سری به دانشگاه ایالتی Iowa زد تا یک دوربین واقعیت مجازی را امتحان کند.

این طور که شنیده می‌شود، او-ملی با استفاده از دوربین واقعیت مجازی Oculus Rift سوار بر یک قطار هوایی (Roller Coaster) مجازی شده بود. این تجربه‌ی واقعیت مجازی که توسط دوربین Oculus Rift محقق شده است، به‌دست مختصصان دانشکده‌های طراحی و مهندسی Iowa ساخته شده بود.

واقعیت مجازی

انتخابات ریاست جمهوری امریکا در دو مرحله انجام می‌شود. مردم هر ایالت، به کاندیداهای موردنظرشان که توسط احزاب اعلام شده‌اند رای می‌دهند. کسی که بیشترین میزان رای را داشته باشد، به عنوان برنده‌ی آن ایالت محسوب می‌شود و رای‌های آن ایالت را برای خود می‌کند.

ایالت‌ها هر کدام تعداد آرای انتخاباتی متفاوتی دارند که بر اساس تعداد نمایندگان آن ایالت در پارلمان امریکا مشخص می‌شود. اعضای هیات انتخابی هر ایالت که قبلا توسط مردم انتخاب شده‌اند، بطور معمول کاندیدایی که در ایالت‌شان رای بیشتری را آورده است انتخاب می‌کنند.

در نهایت کاندیدایی که بتواند بیش از ۲۷۰ رای انتخاباتی به‌دست آورد، به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب می‌شود.

موسسه‌های آماری امریکا پیش‌بینی کرده‌اند که حزب دموکرات امریکا برنده‌ی انتخاب سال ۲۰۱۶ این کشور خواهد بود. در حال حاضر هم در آرای جمع‌آوری شده، «هیلاری کلینتون»، نامزد این حزب، بیشترین میزان آرا را به خود اختصاص داده است.

مارتین او-ملی فعلا یک درصد آرای کلی را به خود اختصاص داده است.

منبع: Popsci

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه