پخش کننده‌‌های بلوری Ultra HD پاییز امسال عرضه می‌شوند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نسل جدید پخش کننده‌‌های بلوری در دست ساخت است. این پخش کننده‌‌ها می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت ۴K پخش کنند.

 

براساس اطلاعات منتشر شده، پخش کننده‌‌های بلوری Ultra HD تا آخر سال ۲۰۱۵ راهی بازار می‌شوند.

 

به تازگی مشخص شده که اجازه ساخت این محصولات در تاریخ ۲ شهریور ماه صادر می‌شود و شرکت‌های مختلف می‌توانند چنین محصولاتی را تولید و راهی بازار کنند. به‌نظر می‌رسد که تا مدتی دیگر شاهد عرضه دیسک‌های بلوری Ultra HD و پخش کننده‌‌های بلوری Ultra HD خواهیم بود. دیسک‌های بلوری  و پخش کننده‌های بلوری موجود در بازار می‌توانند کیفیت تصاویر را به‌صورت دیجیتالی بالا ببرند و درحالت ۴K نشان دهند (Upscale). این درحالی است که کیفیت اصلی فیلم قرار گرفته در دیسک‌های بلوری معمولی ۴K نیست.

BR1

در حال حاضر شرکت شارپ قصد دارد پخش کننده‌‌های بلوری Ultra HD که کیفیت تصویر ۳۸۴۰×۲۱۶۰ را به‌نمایش در می‌آورند، تولید کند. همچنین این محصولات می‌توانند تصاویر را با ۶۰ فریم برثانیه به‌نمایش در بیاورند. پس اگر تلویزیون و ویدیوهای ۴K‌ دارید می‌توانید از این پخش کننده‌ها استفاده کنید. به احتمال زیاد با این پخش کننده‌‌های بلوری جدید می‌توان دیسک‌های بلوری قدیمی با کیفیت ۱۰۸۰ را هم مشاهده کرد. براساس اطلاعات منتشر شده این پخش کننده‌‌های بلوری به صورتی طراحی شده‌اند که نتوان روی آن‌ها دیسک‌های کپی غیرقانونی مشاهده کرد. همچنین یکسری محدودیت‌ها در اجرای فایل‌های دیجیتالی روی این دستگاه‌ها دیده می‌شود.

در حال حاضر می‌توان ویدیوهای ۴K را از Netflix و یوتوب مشاهده کرد، اما برای دیدن آن‌ها باید به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید. برای مشاهده فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p به اینترنتی با سرعت ۵ مگابایت برثانیه نیاز خواهید داشت و این درحالی است که برای مشاهده ویدیوهای ۴K‌ باید به اینترنتی با سرعت ۲۵ مگابایت برثانیه دسترسی داشته باشید. عرضه شدن پخش کننده‌‌های بلوری Ultra HD می‌تواند مشکل اینترنت را از بین ببرد و کاربران بیشتری را به سمت تماشای فیلم‌ها با این کیفیت تشویق کند.

منبع: Tech Spot

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه