پردازنده‌های Ryzen 5 شرکت AMD وارد بازار شدند

۲۴ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت AMD می‌خواهد با قدرت به بازار پردازنده‌های کامپیوتر بازگردد. این شرکت ماه گذشته بود که از سری جدید پردازنده‌های Ryzen 7 رونمایی کرد؛ پردازنده‌هایی که بالاترین مشخصات را در بین سری جدید پردازنده‌های AMD داشتند و در مقابل Core i7 اینتل قرار می‌گرفتند. شرکت AMD دیروز پردازنده‌های Ryzen 5 را وارد بازار کرده است. همانطور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، پردازنده‌های Ryzen 5 با سری Core i5 شرکت اینتل رقابت خواهند کرد.

سری پردازنده‌های Ryzen 5 شرکت AMD به نسبت قیمتی که دارند، عملکردی شگفت‌انگیز ارایه می‌دهند. این پردازنده‌ها از Ryzen 5 1400 شروع می‌شوند. این مدل چهار هسته‌ای است و فرکانسی بین ۳.۲ و ۳.۴ گیگاهرتز دارد. مدل ۱۴۰۰ سری پردازنده‌های Ryzen 5 قیمتی ۱۶۹ دلاری خواهد داشت. بالاترین مدل Ryzne 5 هم که با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه می‌شود، ۱۶۰۰X است که شش هسته‌ی پردازشی را در خودش جای داده و فرکانسی بین ۳.۶ و ۴ گیگاهرتز دارد.

با اینکه از نظر قیمتی، Ryzen 5 با سری Core i5 اینتل کم و بیش یکسان است، اما عملکردی بسیار بهتر ارایه می‌دهد. در بنچمارک Cinebench پردازنده‌ی Ryzen 5 1600X امتیازی برابر با ۱۲۳۹ گرفته، در حالی که پردازنده‌ی Core i5-7600K در همین بنچمارک، امتیاز ۶۶۲ را گرفته است.

مهم‌ترین موضوع درباره‌ی پردازنده‌های سری Ryzen شرکت AMD این است که بالاخره این شرکت پردازنده‌هایی را عرضه کرده است که می‌تواند با اینتل رقابت کند.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهندس احسان صالحی

    مایکروسافت تائید کرد که با پردازنده های رایزن سیستم عامل ویندوز ۱۰ نمی تواند محاسبات SMT شبیه سازی شده را به خوبی تشخیص دهد و این ضعف باعث افت عملکرد در اجرای بازی ها می گردد.

    1. Avatar مهیار

      کلا” موتور انجین بازی ها با معماری ریزن همخونی خوبی نداره . هرچند که بازی هایی هستن که با این معماری هماهنگ هستن
      مثل بتلفیلد ۱

  2. Avatar مهدی

    فکر نمی‌کنم به این زودی بتونه جای پردازنده‌های اینتل رو بگیره. من از پردازنده اینتل مدل Core-i7 6850K Broadwell استفاده می‌کنم و واقعا می‌تونم تفاوت رو با سایر پردازنده‌ها احساس کنم.

    1. Avatar مهیار

      rx1700X با برچسب قیمتی نزدیک به ۳۲۰ دلار از ۶۹۰۰K توی تست Cinema bench عملکرد بهتری داشته .
      قیمتش که گویا هست . مصرف برق کمی داره ۹۵ وات

  3. Avatar حسین

    بالاترین مدلش ۲۵۰ دلاره که با دلار ۴۰۰۰ تومنی هم حساب کنیم میشه ۱ میلیونبا مالیات هم حساب کنیم میشه یک میلیون و ۳۰۰ یا ۴۰۰ ولی تو ایران همین بالاترین مدلش تا یک سال به قیمت نزدیک به دو میلیون فروخته میشه . چرا هیچ کس نظارتی رو این قیمت های لوازم کامپیوتری نداره؟

    سفارش بدیم از دبی بیارن اروزن تر در میاد والله

    1. Avatar Unknown

      دلار ٣٧۵٠ دوست عزیز

  4. Avatar ابراهیم

    مدتها بود که اینتل خون مشتری ها رو در شیشه میکرد، هر سال یک سوک جدید، گاهاً در یک سال دو سوکت جدید توسط این شرکت ارائه میشد، با معرفی پردازنده های AMD Ryzen اینتل بسیاری از طرفداران خودش رو از دست خواهد داد.

  5. Avatar امبرحسین

    این بالاخره که گفتید رو باید در عمل هم ببینیم متاسفاته amd خیلی ضعیف عمل کرده امیدوارم بتونه یه رقیب جدی بشه دوباره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه