کروم تا چند ماه دیگر پشتیبانی‌اش از ویندوز XP و ویستا را قطع خواهد کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر ویندوز XP یا ویستا دارید، بهتر است یک نکته را در نظر بگیرید: از فروردین سال آینده دیگر نمی‌توانید مروگر کروم خود را بروزرسانی کنید. گوگل گفته است که از آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، دیگر نسخه‌ی جدیدی از کروم را برای ویستا و XP عرضه نخواهد کرد.

قرار است تا آوریل ۲۰۱۶ کروم از سیستم‌های عامل قدیمی پشتیبانی نکند.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی قطع کرد. یعنی گوگل دو سالی هم به کسانی که از ویندوز XP می‌کرده‌اند زمان داده است. فقط هم ویندوز نیست، نسخه‌های قدیمی مک هم دیگر از سوی گوگل پشتیبانی نخواهند شد. اگر مک دارید و نسخه‌ی سیستم عامل مک شما قدیمی‌تر از ۱۰.۸ (Mountain Lion) است، باید به فکر بروزرسانی آن باشید.

البته اگر از ویندوزهای XP یا OSXهای قدیمی استفاده می‌کنید، بهتر است که سیستم‌های عامل خود را ارتقا دهید. کروم به کنار،‌ بسیاری از نرم‌افزارها دیگر برای سیستم‌های عامل قدیمی بروزرسانی نمی‌شوند. برای مثال مدت‌ها است که دیگر انویدیا درایور کارت گرافیک برای XP عرضه نمی‌کند و پشتیبانی iTunes هم از این سیستم عامل تمام شده است.

google-chrome-on-windows-xp

اگر مک دارید، ارتقای سیستم عامل‌تان رایگان است. با این حال، اگر کامپیوترتان ویندوز XP دارد، احتمالا برای بروزرسانی به ویندوزهای جدیدتر باید دستی به سر و روی سخت‌افزارتان هم بکشید.

با تمام این اوصاف، اگر قصد ندارید دست به سیستم عامل‌تان بزنید (مثلا آرشیو بزرگی از بازی‌های قدیمی دارید که روی ویندوزهای پس از XP اجرا نمی‌شوند)، پیشنهاد می‌کنیم به فایرفاکس کوچ کنید که قرار نیست فعلا بروزرسانی‌های‌اش را برای سیستم‌های عامل قدیمی قطع کند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar آرمان احمدیان

    اگه بروز رسانی نشه چی میشه مثلاً؟ با نسخه ی قدیمیشم تا سالها میشه کار کرد. این حرفا چیه!

  2. Avatar صدا

    من که رایانه ام پنتیوم ۴ با وییدوزXP مرورگر هم برای من روباه اتشین بهترینه انودیا اصلا پشتیبانی خوبی نداره بخاطر ویندوز جدید باید گرافیک عوض بکنی

  3. Avatar sam

    لازم به ذکره که مدتهاست مرورگر کروم و همتای اپن سورسش یعنی کرومیوم از ورژن ۴۶ به بعد XP رو ساپورت نمیکنند. ولی فایرفاکسو عشق است 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه