پلیس چین در کنسرت پاپ با استفاده از «تشخیص چهره» مجرم را دستگیر کرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تشخیص چهره
تکنولوژی تشخیص چهره در کنسرت جکی چونگ، خواننده محبوب چینی اجرا شده و مجرم دستگیر شده است. یعنی کنسرتی که حداقل ۶۰هزارنفر در آن شرکت داشتند.

چین در تشخیص چهره تبدیل به یک قطب بزرگ تبدیل شده است. احتمالا شنیده‌اید که این تکنولوژی در چین آنقدر رشد پیدا کرده که به افسران پلیس عینک‌های هوشمندی داده شده تا از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده کنند.

حالا بنظر می‌رسد که تلاش‌های آنها در این مورد به نتیجه رسیده است. طبق گزارش‌ها، پلیس چین موفق شده که با استفاده از این تکنولوژی موفق شده یک مظنون را دستگیر کند.

چیزی که این داستان را جذاب‌تر می‌کند این است که تکنولوژی تشخیص چهره در کنسرت جکی چونگ، خواننده محبوب چینی اجرا شده و مجرم دستگیر شده است. یعنی کنسرتی که حداقل ۶۰هزارنفر در آن شرکت داشتند. معنایش می‌تواند این باشد که تکنولوژی آنقدر قوی هست که چهره یک آدم ۳۱ ساله را که بخاطر «جرایم مالی» تحت تعقیب بود به دقت از میان هزاران نفر تشخیص بدهد.

گزارش‌ها می‌گویند که خود متهم گفته از دستگیری‌اش شوکه شده و انتظار نداشته از روی چهره و با این عینک‌های هوشمند شناسایی شود.

مجرم توسط دوربین‌ها در ورودی چک کردن بلیت‌های کنسرت دیده شد و بعد از اینکه سر جایش نشست توسط پلیس دستگیر شد. طبق گزارش آقای لی از مرکز پلیس مجرم فکر نمی‌کرده که در یک جمعیت ۶۰هزارنفری به این زودی شناسایی و دستگیر شود. مجرم گفته بود که اگر می‌دانست ممکن است به این طریق شناسایی شود، در کنسرت شرکت نمی‌کرد.

این اولین‌بار نیست که تکنولوژی «تشخیص چهره» برای دستگیری یک مجرم درست عمل می‌کند. سال گذشته هم در یکی از ایالت‌های چین پلیس با استفاده از این سیستم ۲۲ نفر را در یک جشنواره نوشیدنی شناسایی و دستگیر کرده بود.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه