پیشنهاد شما به محمد برای خرید لپ‌ تاپ چیه؟

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای خرید لپ تاپ

دور دوم «پیشنهاد شما چیه» در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۷ در اینستاگرام دیجی کالا مگ برگزار شد. این‌بار از شما خواستیم که پیشنهادهای خودتون به محمد برای خرید لپ تاپ را کامنت به ما بگویید. برای یادآوری ابتدا ویدیوی دور دوم را می‌بینیم:

پیشنهادهایی که شما به محمد برای خرید لپ‌تاپ داده بودید:

  1. لپ تاپ لنوو مدل ideapad 520 – D
  2. لپ تاپ ایسوس مدل R542ur
  3. لپ تاپ لنوو مدل Y700
  4. لپ تاپ ایسوس مدل N552VW – A

امروزه لپ‌تاپ‌ها با مشخصات سخت‌افزاری بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای طیف وسیعی از کاربران باشند. این لپ‌تاپ‌ها از پایین‌رده تا بالارده و در عالی‌ترین سطح، یعنی لپ تاپ مخصوص بازی دسته‌بندی می‌شوند. با توجه به نیاز و بودجه‌ی محمد باید لپ‌تاپی را به او پیشنهاد کنم که پایین‌رده و ضعیف نباشد و برای کار مالتی‌مدیایی که او نیاز دارد مناسب باشد و در عین حال قیمت بالایی هم نداشته باشد.

دور اول پیشنهاد شما چیه: پیشنهاد شما به مرجان برای خرید گوشی چیه ؟

۱. لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad 510 : اولین پیشنهاد من به محمد ساخت شرکت «لنوو» (Lenovo) است. سری خوش‌ساخت و پرفروش Ideapad که مزایای زیادی دارد. لپ‌تاپ Ideapad 510 طراحی زیبا، کیفیت ساخت خوب، مشخصات سخت‌افزاری عالی و قیمت مناسب دارد. قیمتی که برای کسانی خوب است که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند. این لپ‌تاپ پردازنده‌ی Core i7 دارد که با توجه به نیاز محمد انتخاب شده است. این پردازنده قدرت پردازشی بالایی دارد و برای کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم، کار با نرم‌افزارهای آفیس، فتوشاپ و نرم‌افزارهای حسابداری کاملا مناسب است. مزیت این مدل نسبت به لپ‌ تاپ‌های دیگر حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی آن است که با آن می‌توان به راحتی چندین تب در مرورگر باز کرد، فیلم دید، حتی عکس ادیت کرد و با این حال لپ‌تاپ خم به ابرو نمی‌آورد. حافظه‌ی داخلی یک ترابایت برای ذخیره‌ی فیلم و عکس کافی به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش آن ۱۵.۶ است و کیفیت FullHD دارد و روکش ماتی که روی آن کشیده شده است باعث می‌شود تماشای فیلم و کارکردن با لپ‌تاپ برای چشم کاربر بی‌ضرر و لذت‌بخش باشد. بلندگوهای این لپ‌تاپ بدون اغراق عالی است؛ چرا که این بلندگوها استریو هستند و مهم‌تر از همه شرکت Harman Kardon آن‌ها را طراحی و تولید کرده است و همین مسئله کیفیت صدا را تضمین می‌کند. کیبورد‌های خاص لنوو نور پس‌زمینه دارند و اصلا نیازی نیست هنگام کارکردن در محیط‌های کم‌نور نگران چیزی بود. این پیشنهاد با توجه به امکانات زیاد و در عین حال قیمت مناسب می‌تواند انتخاب خوبی برای محمد باشد.

لپ تاپ لنوو

۲. لپ‌تاپ دل مدل Inspiron 15-5567 : پیشنهاد بعدی من به محمد از شرکت خوش‌نام و شناخته‌شده‌ی «دل» (Dell) است. لپ‌تاپ مدل Inspiron 15-5567 که لپ‌تاپی زیبا، مقاوم، جمع و جور و خوش‌دست است. پردازنده‌ی نسل هفتم و سری Core i7 شرکت اینتل را دارد. هشت گیگابایت رم برای وبگردی و تماشای فیلم کاملا مناسب است. برای محمد که قرار است با این لپ‌تاپ فیلم ببینید، مهم‌ترین مسئله صفحه‌نمایش، کیفیت تصویر و حافظه‌ی داخلی بالاست که تجربه‌ی فیلم‌دیدن برای او تجربه‌ی خوبی باشد. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایشی با روکش مات دارد و دقت تصویر آن هم FullHD است. اندازه‌ی آن هم مانند پیشنهاد قبلی ۱۵.۶ اینچ است. روکش مات از انعکاس و بازتاب نور جلوگیری می‌کند و هنگام فیلم‌دیدن و کارکردن چشم را اذیت و خسته نمی‌کند. همچنین با دقت تصویر FullHD محمد می‌تواند با وضوح و شفافیت بالا فیلم نگاه کند. کیبورد هم نور پس‌زمینه دارد و کارکردن با آن در محیط‌های تاریک و با شدت نوری کم راحت و بی‌مشکل خواهد بود. درباره‌ی بلندگوهای این دستگاه باید گفت از آنجایی که محل قرارگیری آن‌ها جلو و زیر لپ‌تاپ است، بهتر است که برای بهره‌بردن از بهترین صدا آن را روی سطوح نرم، مثل پا یا تخت، قرار نداد و بیشتر روی میز و سطوح سخت از آن استفاده کرد. صدای بیس در این بلندگوها خیلی با وضوح شنیده نمی‌شود ولی کیفیت صدا خوب و راضی‌کننده است و در حجم‌های بالا هم کیفیت خود را حفظ می‌کند.

لپ تاپ دل

۳. لپ‌تاپ ایسر مدل F5-573G-793D : پیشنهاد خوب بعدی به محمد لپ‌تاپ ایسر مدل F5-573G-793D است چون امکانات عالی و قیمت بسیار مناسبی دارد. این لپ‌تاپ پردازنده‌ی مرکزی Core i7 دارد که فرکانس کاری برای کارهای نسبتا سنگین مناسب است. منظور از کارهای سنگین در این رده‌ی کاربری تماشای فیلم و بازکردن نرم‌افزارهای نسبتا حجیم مثل فتوشاپ است. این پردازنده را رمی با ظرفیت هشت گیگابایت همراهی می‌کند. حافظه‌ی داخلی دو ترابایت کاملا برای کسانی انتخاب شده که عاشق فیلم نگاه‌کردن هستند؛ چون دو ترابایت، فضای زیادی را برای ذخیره تعداد قابل توجهی فیلم در اختیار محمد قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچ است که با کیفیت FullHD و روکش مات بهترین گزینه برای تماشای فیلم و حتی بازی است. اگر محمد بخواهد شب‌ها با لپ‌تاپش کار کند هم مشکلی وجود ندارد و با وجود نور پس‌زمینه‌ی کیبورد، در محیط‌های کم‌نور هم می‌تواند به راحتی کار کند. بلندگوهای این لپ‌تاپ در سطح متوسط و البته خوبی قرار دارد و صدا در بالاترین حد هم اعوجاج و افت کیفیت ندارد. البته به همه‌ی کاربران لپ‌تاپ پیشنهاد می‌کنیم برای فیلم‌دیدن و یا بازی‌‌کردن، برای اینکه بهترین تجربه را داشته باشند از یک هدست یا هدفون جداگانه استفاده کنند. با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد این لپ‌تاپ تمام نیازهای محمد را برای داشتن یک لپ‌تاپ کامل برآورده می‌کند. ضمن اینکه قیمت آن هم کمتر از سقف بودجه‌ای است که برای خرید لپ‌تاپ در نظر گرفته است.

لپ تاپ ایسر

۴. لپ‌تاپ دل مدل Inspiron 15-5570 : آخرین پیشنهاد من به محمد باز هم از شرکت دل است. این لپ‌تاپ با مدل Inspiron 15-5570 اکثر مشخصات پیشنهاد قبلی من یعنی Inspiron 15-5567 را دارد اما ظریف‌تر و زیبا‌تر است. محمد باید فقط مقدار کمی بیشتر از بودجه‌ای که در نظر گرفته هزینه کند اما در عوض لپ‌تاپی خواهد داشت که وزن سبک و بدنه‌ی باریک آن بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز است و محمد به راحتی می‌تواند آن را همیشه و همه‌جا با خود همراه داشته باشد. صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی آن روکش مات دارد و کیفیت تصویر FullHD گزینه‌ی بسیار خوبی برای تماشای فیلم است. با پردازنده‌ی Core i7 و هشت گیگابایت رم می‌تواند ساعت‌ها وبگردی کند بدون آنکه سرعت لپ‌تاپش کم شود یا هنگ کند. صدایی که از این لپ‌تاپ خارج می‌شود کیفیت و قدرت زیادی دارد که آن را مدیون بلندگوهای استریوی داخلی است که از تکنولوژی MaxxAudio Pro بهره می‌برند. صدا شفاف، بلند و واضح است و برای فیلم‌دیدن بسیار خوب است.

خرید لپ تاپ

پیشنهادهایی که در این مقاله ارائه شد با توجه به نیاز محمد، مواردی که برای او مهم بود، بهترین‌های بازار و البته خوش‌قیمت‌ترین آن‌ها بود. بدیهی است که لپ‌تاپ‌های بهتر و باکیفیت‌تر هزینه‌ی بیشتری دارند. لپ‌تاپ‌هایی که در این قسمت معرفی شد همه تا سقف ۴ میلیون تومان بودند و این لپ‌تاپ‌ها بهترین انتخاب‌هایی هستند که افرادی مثل محمد از خرید آن‌ها راضی خواهند بود. تنوع در دنیای وسیع لپ‌تاپ و آلترابوک انتخاب را سخت می‌کند و با این مقاله سعی شد به محمد و کاربران دیگر کمک شود تا انتخاب ساده‌تر و بهتری داشته باشند.

دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar سید امیر رئیس زاده

    برو خودتو به حکیم کوری نشون بده

  2. Avatar سید امیر رئیس زاده

    الان میشه با ۴ میلیون همچین لب تاپی بخری بر خودتو به حکیم کوری نشون بده

  3. Avatar عرفان

    بهترین و مقرون به صرفه ترین لب تاپ برای محمد ایسر f5 573g 793d هست من این لپ تاپ رو دارم و فوق العاده است

  4. Avatar Vandad

    حداقل یک لپتاپی پیشنهاد کنید که موجود باشه ???? ????

  5. Avatar امیرحسین

    محمد جان شما بهتره بری الترا بوک سونی وایو رو بخری که کیفیت و باتری فوقولعاده داره و میتونه با سخت افزار خوب کاراتو انجام بده.پدر من مشاور بیمه عمر و تامین اتیه هستش و از این ابتاپ فوقولعاده یه روز کامل استفاده میکنه

  6. Mahdi64333 Mahdi64333

    محمد عزیز…
    برو خودتو از یه جایی بنداز پایین! :/
    آخه پردازنده i7 فقط برای وبگردی؟؟؟

    1. Avatar ممد

      آره راستش i3 و i5 داشتم، من تبهای زیادی باز می کنم و کلا هنگ کردن رو مخمه، به همین خاطر یه پردازنده قوی مد نظرم بود که ۳۰ ۴۰ تا تبی که همیشه بازه رو با سریع ترین حالت ممکن بتونم بینشون حرکت کنم. از i7 غول نسازید. i7 روی لپ تاپ خیلی هم قوی نیست.

  7. Avatar zizigolo

    پیشنهاد من به ممد:
    ممممممممممممممممممممممد با دلار ۸ تومنی الان فقط بهترهبری آدامس بخری.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه