پیشنهاد عجیب فرمان‌دار نیوجرسی در خصوص مهاجرت غیرقانونی

۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«کریس کریستی» (Chris Christie)، فرمان‌دار ایالت نیوجرسی، اخیرا در راستای مقابله با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در یک رویداد کمپینی پیشنهاد عجیبی داد. او گفت که همه‌ی مهاجران ردیابی شوند و برای این کار از شرکت پستی «فدکس» (Fedex) کمک گرفته شود. معنای ضمنی چنین گفته‌ای این است که با مهاجران مانند بسته‌های کالا برخورد شود.

یکی از فرمان‌داران ایالات متحده در یک رویداد کمپینی پیشنهاد نامتعارفی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی ارایه کرده است.

مطلبی که کریستی گفت از این قرار است:
“فدکس در هر لحظه‌ای که بخواهید می‌تواند به شما بگوید بسته‌ی مورد نظر کجاست. مثلا در کامیون است. در یک ایستگاه است. در فرودگاه است. اما این درحالی است که ما اجازه می‌دهیم افراد با ویزا وارد کشور شوند، و به محض اینکه وارد می‌شوند رد آنها را گم می‌کنیم.”

کریستی اضافه کرد که “ماید باید سیستمی داشته باشیم که بتواند شما را از لحظه‌ی ورود ردیابی کند. اما نتوانست پاسخ مناسبی به معنای ضمنی این مقایسه ارایه دهد. خبرگزاری رویترز اشاره کرد که “آقای کریستی به‌طور مشخص عنوان نکرد دقیقا چگونه سیستمی می‌تواند افراد را مثل بسته ردیابی کند. فدکس بسته‌ها را از طریق اسکن کردن بارکدهای آنها ردیابی می‌کند.”

کریستی در مصاحبه با خبرگزاری «فاکس نیوز ساندی» (Fox News Sunday) دوپهلویی گفته‌اش را دو برابر کرد “این دوباره یکی از آن مواردی است که بخش خصوصی به کمک تکنولوژی بهتر از دولت عمل می‌کند. بیاید از همین نوع تکنولوژی استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ۴۰ درصد از ۱۱ میلیون نفری که قانونی به اینجا مهاجرت کرده‌اند بیش از مدت اعتبار ویزایشان در آمریکا نمانند. اگر فدکس می‌تواند این کار را بکند، چرا ما نتوانیم از همین تکنولوژی برای این کار استفاده کنیم.”

وقتی که از کریستی سوال شد چگونه این ایده را بدون برچسب زدن به مچ افراد به انجام برسانیم، او پاسخ داد: “ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و باید برای استفاده از این تکنولوژی از فدکس کمک بگیریم.”

او در صفحه‌ی رسمی توییتراش نوشت: “منظور من این نیست که مردم بسته هستند. بیاید نگاه جدی به قضیه داشته باشیم.” البته موج عظیم مهاجرت‌های غیرقانونی به کشورهای اروپایی و آمریکایی چنین نگرانی‌هایی را دامن زده؛ تا حدی که یکی از فرمان‌داران آمریکا را به بیان کردن چنین سخنان عجیب و ناخوشایندی واداشته است. پدیده‌ی مهاجرت قانونی به خصوص در سال‌های اخیر به یک بحران بزرگ تبدیل شده است و چه بسا عده‌‌ی زیادی از این مهاجران هم جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

منبع: The New York Times

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه