در سال ۲۰۱۶ چه انتظاری از مایکروسافت داریم؟

۷ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ میلادی بیکار نبود. این شرکت یک لپ‌تاپ جدید معرفی کرد، سیستم عامل‌اش را با قابلیت‌های جدیدی بروزرسانی کرد و حتی تبلت و گجت‌های هوشمندش را ارتقا داد. با تمام این اوصاف، «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت، تازه برنامه‌های‌اش را آغاز کرده است. نادلا می‌خواهد ویندوز ۱۰ را در سال جدید میلادی روی یک میلیارد دستگاه ببیند. برنامه‌ی مایکروسافت مشخص است: این شرکت باید با اپل، گوگل و سونی رقابت کند.

مهم‌ترین برنامه‌های مایکروسافت برای سال ۲۰۱۶ از این قرار است:

  • HoloLens
  • موبایل‌های جدید لومیا
  • همکاری‌های جدیدتر و گسترش در اروپا
  • Surface Pro 5
  • بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ و آفیس
  • فروشگاه‌های بیشتر با ساختاری مثل فروشگاه‌های اپل
  • ایکس‌باکس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

1_HoloLens

HoloLens

سال ۲۰۱۶ قرار است هدست‌های واقعیت مجازی، لقب بزرگ‌ترین تکنولوژی جدید دنیا را به خود اختصاص دهند. از سونی گرفته تا HTC و شرکت Oculus، هرکدام هدست‌های واقعیت مجازی در دست ساخت دارند. با این حال، مایکروسافت می‌خواهد یک هدست واقعیت افزوده بسازد. هدست HoloLens به جای اینکه افراد را وارد دنیایی دیگری کند، آیتم‌های دیگری به دنیای آن‌ها اضافه می‌کند. مایکروسافت بالاخره قرار است اولین مدل‌های هدست واقعیت افزوده‌اش را در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار عرضه کند. با این حال، تا رسیدن آن به دست مشتری‌ها، زمان زیادی باقی است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

2_SurfacePhone

Surface Phone

چند وقتی است که شایعه‌هایی درباره‌ی گوشی جدید مایکروسافت به اسم Surface Phone می‌شنویم. احتمال اینکه رونمایی از این دستگاه را در سال جدید میلادی ببینیم، کم نیست. ممکن است برخلاف گوشی‌های لومیا، Surface Phone نسخه‌ی کوچکتری از تبلت‌های Surface باشد که زنگ هم می‌زنند. با تمام این اوصاف، مطمئنا در سال ۲۰۱۶ میلادی گوشی‌های لومیای جدیدی هم خواهیم دید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

4_SatyaNadella

گسترش در اروپا

مایکروسافت اخیرا دفترهای‌اش در ایرلند را گسترش داد و ساختمان‌های جدید در انگلستان و آلمان برای خود دست و پا کرد. این شرکت هم‌چنین به اروپا به عنوان یکی از بازارهای فروش گوشی‌های‌اش نگاه می‌کند. فروشگاه‌های مایکروسافت فعلا به گستردگی امریکای شمالی، در کشورهای اروپایی پیدا نمی‌شوند؛ انتظار داریم تا در سال ۲۰۱۶، مایکروسافت در کشورهای جدیدی وارد شود. ممکن است با برداشته شدن تحریم‌ها، هم‌چنین ایران هم یکی از این کشورها باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

3_MicrosoftAppleEvent

همکاری‌های بیشتر

ساتیا نادلا می‌خواهد همکاری‌های بیشتری با رقبای‌اش داشته باشد. او تا به امروز با اپل، سامسونگ، سایانوژن و شرکت‌های مختلف دیگری قرارداد امضا کرده است. نادلا گفته است که این برنامه‌ها ادامه دارد. مایکروسافت حتی می‌خواهد سرویس‌های خود را به شرکت‌های رقیب هم بفروشد. رییس شعبه‌ی ایکس‌باکس همین تازگی‌ها گفته بود که حاضرند سرویس‌های ابری ایکس‌باکس را حتی به بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن۴ هم بدهند؛ فقط کافی است تا استودیوهای بازی‌سازی درخواست کنند.

‌‌‌‌‌‌‌

5_Retail

راه‌اندازی فروشگاه

مایکروسافت در حال حاضر به غیر از امریکای شمالی، در کانادا و پورتو ریکور هم فروشگاه دارد. عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری جدیدی مثل Surface Book مایکروسافت را واداشته است تا فروشگاه‌هایی تاسیس و این محصولات جدید را به مردم معرفی کند. روند ساخت تبلت و لپ‌تاپ از سوی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ میلادی هم ادامه خواهد داشت؛ در نتیجه مطمئنا مایکروسافت نیاز بیشتری به فروشگاه‌ها پیدا خواهد کرد.

‌‌‌‌‌‌‌

8_Surface3

Surface 4

مایکروسافت تمرکزش را امسال بیشتر روی محصولات قوی‌تر خود قرار داده بود. در حالی که مایکروسافت تبلت Surface Pro را به مدل چهارم‌اش ارتقا داد، Surface معمولی هنوز هم روی نسخه‌ی ۳ باقی مانده است. ممکن است Surface در سال ۲۰۱۶ میلادی به مدلی جدید ارتقا پیدا کند. با این حال، با توجه به اینکه می‌توان از Surface Book هم به عنوان یک تبلت بسیار قوی استفاده کرد، این احتمال وجود دارد تا مایکروسافت بطور کلی روی دو محصول Surface Book و Surface Pro تمرکز کند؛ یعنی Surface Pro به تنها تبلت مایکروسافت تبدیل و ساخت Surface معمولی از این پس متوقف شود.

‌‌‌‌‌‌‌

6_SurfacseBook

Surface Book 2

برخلاف Surface که یک تبلت است، Surface Book قبل از هر چیز یک لپ‌تاپ و کامپیوتری کامل و قوی است. احتمالا در سال ۲۰۱۶ میلادی، Surface Book 2 را قوی‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر از مدل اصلی‌اش خواهیم دید. این امکان هم وجود دارد تا مایکروسافت مدل‌های متنوع‌تری از Surface Book عرضه کند؛ مدل‌هایی که پردازنده‌های اصلی و کاربردهای متفاوتی دارند. با توجه به مانوری که مایکروسافت روی آوردن تجربه‌ی ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ می‌دهد، حتی ممکن است یک Surface Book با تمرکز روی اجرای بازی‌ها ببینیم.

‌‌‌‌‌‌‌

9_Xbox

ایکس‌باکس

ایکس‌باکس بدون شک یکی از بهترین بخش‌های امسال مایکروسافت بود. ایکس‌باکس‌وان با قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ و هم‌چنین هسته‌ی ویندوز ۱۰ بروزرسانی شد. برخلاف سال‌های گذشته و دوره‌ی مدیریت «دان متریک»، بازی‌ها هم‌چنین به مهم‌ترین بخش ایکس‌باکس تبدیل شدند. ایکس‌باکس‌وان در سال ۲۰۱۶ میلادی آینده قرار است بازی‌های متنوع و مختلفی داشته باشد و همین موضوع هم از هر قابلیت دیگری مثل آوردن کورتانا یا نرم‌افزارهای ویندوز ۱۰ برای گیمرها مهم‌تر است. در سال ۲۰۱۶ هم‌چنین بازی‌های زیادی از پلتفرم ایکس‌باکس۳۶۰ قرار است روی ایکس‌باکس وان اجرا شوند. بطور کلی می‌توانیم بگوییم که ایکس‌باکس‌وان در سال ۲۰۱۶ مشکل کمبود بازی نخواهد داشت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Saeid

    پس directx 12 چی شد؟

    1. Avatar محمد

      این دیدگاه دی جی از مایکروسافته نه برنامه ریزی مایکروسافت توسط دی جی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه