اینتل یک کامپیوتر مخصوص بازی به اندازه‌ی کف دست می‌سازد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اینتل NUC

کامپیوتر کوچک اینتل (NUC) با درگاه Thunderbolt به یک داک پردازنده‌ی گرافیکی خارجی وصل می‌شود.

این NUC جدید، کوچک‌ترین کامپیوتر شخصی می‌شود که می‌تواند از قدرت گرافیکی بسیار بالای یک منبع خارجی استفاده کند.

کیس‌هایی مثل Mini ITX و کارت‌های گرافیکی مثل AMD R9 Nano باعث شده‌اند که کامپیوترهای شخصی مخصوص بازی همین‌طور کوچک‌تر شوند. اما می‌توان گفت دستگاه جدید اینتل که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد، کوچک‌ترین و جمع و جورترین کامپیوتر مخصوص بازی است.

اینتل در جریان نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که روی نسخه‌ای از کامپیوترهای شخصی NUC مخصوص بازی کار می‌کند (Next Unit of Computing به کامپیوترهای شخصی کوچک و کامپکت، ساخت شرکت اینتل، گفته می‌شود). این دستگاه که با نام رمز Skull Canyon شناخته می‌شود به یک درگاه Thunderbolt 3 مجهز است. از طریق این درگاه می‌شود که یک داک خارجی مثل دستگاه ارتقادهنده‌ی گرافیکی Alienware را به این دستگاه وصل کرد.

به این ترتیب، این NUC جدید، کوچک‌ترین کامپیوتر شخصی می‌شود که می‌تواند از قدرت گرافیکی بسیار بالای یک منبع خارجی استفاده کند. کامپیوترهای شخصی کامپکتی که طراحی خوبی هم دارند، هم اکنون در بازار موجود هستند، مثل ایسوس ROG D20AJ؛ اما نمی‌توان با آنها به یک پردازنده‌ی گرافیکی خارجی متصل شد.

اینتل همچنین اعلام کرد که کامپیوترهای NUC‌ فعلی‌اش را به نسل ششم پردازنده‌هایش با نام تجاری Skylake مجهز خواهد کرد. درگاه‌های ارتباطی این دستگاه‌ها شامل HDMI ،mini DisplayPort، چهار درگاه USB 3.0 دو درگاه داخلی USB 3.0 و یک حسگر فروسرخ می‌شود.

قیمت این کامپیوترهای کوچک هنوز معلوم نیست، اما اینتل گفته که فروش کامپیوترهای NUC جدیدش از ماه مارس آغاز خواهد شد.

منبع: T3

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar عرفان

    کاش کارت ۹۸۰TI میذاشتن. R9 NANO ضعیف تره.

    1. Avatar داریوش

      داداش این چه حرفیه میزنی r9 nano خودش یه غولیه یه سرچ بزن فوق العادس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه