کانسپت عجیب ماشین خودران فولکس‌واگن را ببینید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گروه خودروسازی فولکس‌واگن امروز در نمایشگاه ژنو از این کانسپت رونمایی کرد. این کانسپت «سدریک» (Sedric) نام دارد. سدریک، یک اتومبیل کاملا خودران است. بنابر این در داخل کابین این خودرو، دیگر خبری از فرمان و پدال نیست. فولکس‌واگن ادعا می‌کند که این اولین وسیله‌ی نقلیه‌ای است که از بنیان برای رانندگی کاملا خودکار طراحی شده است. البته این را باید در نظر داشته باشیم که سدریک تنها یک کانسپت است. بدین معنی که این خودرو در عالم واقعیت وجود ندارد و تنها از افکار مهندسان و طراحان این شرکت آلمانی سرچشمه گرفته است.

 فولکس‌واگن باور دارد که سدریک، اهمیت ساخت ماشین‌های خودران را برای این شرکت به تصویر می‌کشد. نکته جالب در مورد سدریک آن است که می‌توان با فشردن دکمه‌ای از طریق سرویس‌های اوبر و لیفت سدریک را احضار کرد تا شما را به‌طور خودکار به مقصد برساند.

کانسپت‌‌ها معمولا ظاهر خیال‌انگیزتری نسبت به محصولات متداول دارند؛ این ظاهر خیالی و عجیب به طراحی‌های اغراق‌آمیز و گاها فضایی آن‌ها برمی‌گردد؛ اما سدریک جدای ظاهر خیالی‌اش، چهره‌ی عجیبی هم دارد. ظاهری مثل یک توستر خشمگین.

صرف نظر از چهره‌ی زودرنج سدریک، فولکس‌واگن می‌گوید که این اتومبیل خودران به عنوان یک دوست کنار خانواده‌ی شماست. بنابراین، احتمالا در آینده شاهد حضور پررنگ سدریک در سرویس‌های هم‌سفری باشیم و با چهره‌ی عجیب ولی جالب آن بیشتر دیدار کنیم. با این حال اگر چهره‌ی این توستر کمی آرام‌تر باشد، باعث ایجاد ارتباط بیشتری با مردم و مشتریان شود.

در نمایشگاه CES امسال هم تویوتا از کانسپتی به نام i رونمایی کرد که از هوش مصنوعی Yui بهره‌مند بود. حالا که شرکت آلمانی فولکس‌واگن هم از این کانسپت جدید رونمایی کرده، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور خودروهای هوشمند با ظاهر عجیب‌شان باشیم. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده و ویدیوی معرفی این خودرو را ببینید:

منبع: The Verge

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه