تایید شد: دستگاه‌های شبیه‌ساز سیگار ضرر ندارند

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیگارهای الکترونیکی چند وقتی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و این محبوبیت روز به روز هم در حال افزایش است.

محققان می‌گویند که سیگارهای الکترونیکی می‌توانند ضررهایی که افراد سیگاری متحمل می‌شوند را تا ۹۵ درصد کاهش دهند.

چند وقت پیش محققان امریکایی اعلام کردند که سیگارهای الکترونیکی، درست مثل دود تنباکو می‌توانند عامل سرطان باشند، اما اخیرا تحقیقات جدیدی منتشر شده است که این موضوع را رد می‌کند.

سازمان عمومی سلامت کشور انگلستان اخیرا به این نتیجه رسیده است که سیگارهای الکترونیکی ضرر بسیار کمتری نسبت به سیگارهای معمولی دارند. محققان این سازمان می‌گویند که این سیگارها ۹۵ درصد ضررهای تنباکو را ندارند.

در گزارش منتشر شده آمده است: “می‌توان سیگارهای الکترونیکی را به عنوان راهی برای کسانی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند در نظر گرفت. تخمین‌ها نشان داده‌اند که سیگارهای الکترونیکی ۹۵ درصد ضرر کمتر در مقایسه با سیگارهای معمولی دارند.”

پروفسور «پیتر هایک» از دانشگاه Queen Mary روی این موضوع تحقیق کرده است. او در این باره می‌گوید: “بررسی‌های من نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که به استفاده از سیگارهای الکترونیکی روی می‌آورند، حدودا تمام خطراتی که برای آن‌ها به دلیل سیگار کشیدن به وجود آمده را از بین می‌برند.”

در تحقیقات انجام شده هم‌چنین به این موضوع اشاره شده است که دلیل اصلی روی نیاوردن افراد به سیگارهای الکترونیکی، تبلیغاتی است که ضد آن‌ها انجام می‌شود. آمارهای گرفته شده ناآگاهی ۴۴.۸ درصد مردم انگلستان را درباره‌ی سیگارهای الکترونیکی نشان می‌دهد.

هر ساله حدود ۸۰ هزار نفر به دلیل سیگار جان خود را در انگلستان از دست می‌دهند. محققان می‌گویند که اگر این افراد از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند، این تعداد به ۴۰۰۰ نفر در سال خواهد رسید.

منبع:‌ Digital Trends

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. رضا

    چنانچه دود حاصل از این سیگارها تا زمانی که تولید شود میتواند جایگزین خوبی باشد یعنی به زودی از بین نروند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه