کلایورت: در جام جهانی ۲۰۱۸ دیدارهای هجومی و سرگرم کننده‌ای خواهیم دید

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جام جهانی 2018 کلایورت

مهاجم زمان نه چندان دور لاله‌های هلند که تنها یک دوره در مسابقات جام جهانی حاضر بوده است و با ضربات سر و شوت‌های دیدنی‌اش به یاد آورده می‌شود درباره جام جهانی ۲۰۱۸ حرف زد. او تنها ۴ بار در رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ برای تیم ملی هلند به میدان رفته است و در نیمه نهایی آن دوره از مسابقات موفق شد گل تساوی هلند مقابل برزیل را ۳ دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر برساند اما در نهایت این تیم در ضربات پنالتی از این رقابت‌ها حذف شد.

حالا پس از ۲ دهه از آن رقابت‌ها در حالی که در دور گذشته این رقابت‌ها، این بازیکن در کادر مربیگری لوییس فن خال در تیم ملی این کشور بود، این بار به عنوان کارشناس ورزشی فعالیت خواهد کرد:

«اکنون بسیار آرام هستم چرا که کشورم در این مسابقات حضور ندارد اما برای من و بسیاری دیگر از افراد دیدن بهترین بازیکنان جهان در این رقابت‌ها بسیار لذت بخش است و انتظار دیدن دیدارهای بزرگ و جذابی را خواهیم داشت. فکر می کنم دیدارهای هجومی و بسیار لذت بخش و سرگرم کننده‌ای را خواهیم دید چرا که تیم‌هایی مانند برزیل، اسپانیا، آلمان و آرژانتین برای حمله کردن به زمین می‌روند. بازی‌های هجومی سبک و تفکر آنها است و آنها با این تفکر برای حضور در مراحل بعد این مسابقات حاضر خواهند شد. علاوه بر این تیم‌های کوچکتر نیز بدون فشار خاصی به میدان پا می‌گذارند و به همین دلیل بازی‌های تهاجمی را به نمایش خواهند گذاشت چرا که چیزی برای از دست دادن ندارند.»

وی در خصوص گروه‌هایی که روی کاغذ گروه‌های هیجان انگیزی نیستند افزود:

«کشورهای کوچکتر که فشار خاصی را برای صعود احساس نمی‌کنند باعث زیباتر شدن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ می‌شوند، همانطور که در مسابقات یورو شاهد بودیم ایسلند فراتر از انتظار ظاهر شد. آنها بازیکن ستاره ای که به تنهایی بتواند باعث پیروزی آنها بشود را در اختیار نداشتند اما آنها روحیه تیمی بالایی داشتند و به شکل خاصی همبستگی داشتند و در زمین بازی به شدت و با تمام توان خود میجنگیدند و با این روش موفق شدند بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند.»

تیم ملی هلند موفق نشد در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر شود اما کلایورت با اعلام اینکه دیدن غیبت این تیم در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار دشوار است اعلام کرد آینده‌ای درخشان پیش روی لاله‌های نارنجی است:

«تیم ملی مربی خود را تغییر داده است و کومان حالا جانشین ادووکات شده است، تیم ملی حالا بیش از هر زمان دیگری باید به سبک خود ایمان داشته باشد و از استعدادهای جوان خود مراقبت کند تا بتواند به روزهای اوج خود باز گردد. استعدادهای خوبی در باشگاه های هلند به میدان می‌روند و به همین دلیل می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود. این مهمترین مسئله ای است که باید انجام دهیم. نباید به گذشته نگاه کنیم بلکه باید رو به جلو نگاه کنیم.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه