۹۴ درصد درآمد کل اپ‌استور متعلق به ۱ درصد سازندگان اپ است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپ‌استور

احتمالا شنیده‌اید که پول درآورد از اپ‌استور کار ساده‌ای نیست؛ مخصوصا برای اپ‌های کوچک و آن‌هایی که اسم و رسم بزرگی ندارند. آماری جدید هم روی این موضوع تاکید کرده است. ۹۴ درصد از تمام درآمد سه ماهه‌ی ابتدایی سال جاری از اپ‌استور در ایالات متحده، فقط به ۱ درصد شرکت‌های تولید کننده‌ی اپ رسیده است.

اگر این رقم باقی مانده به صورت یکسان بین آن‌ها تقسیم شود، هر شرکت ۱۴۰۰ دلار دریافت می‌کند.

توسعه دهندگان اپ‌های موبایل، درآمد اصلی‌شان را از فروشگاه‌هایی مثل اپ‌استور و پلی‌استور تامین می‌کنند، ولی فقط تعدادی شرکت هستند که نرم‌افزار یا بازی‌شان بسیار معروف و بزرگ می‌شود. با توجه به آمار جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان کوچک و اپ‌هایی که دانلود کمی دارند، واقعا چیزی نصیب‌شان نمی‌شود.

موسسه‌ی آماری Sensor Tower می‌گوید که درآمد کلی اپ‌استور از اول ژانویه تا ۳۱ مارس سال جاری میلادی در ایالات متحده برابر ۱.۴۳ میلیارد دلار بوده است. از این رقم بزرگ، ۱.۳۴ میلیارد دلار فقط به ۶۲۳ شرکت رسیده است. یعنی ۶۱ هزار و ۶۷۷ شرکت دیگر آن ۶ درصد باقی مانده را بین خودشان تقسیم کرده‌اند؛ رقمی معادل ۸۵.۸ میلیون دلار. اگر این رقم فرضا به صورت یکسان بین آن‌ها تقسیم شود، هر شرکت ۱۴۰۰ دلار دریافت می‌کند.

شرکت‌هایی مثل «سوپرسل» (Supercell)، سازنده‌ی بازی‌های کلش آو کلنز و بوم بیچ، و اسپاتیفای و نت‌فلیکس در آن یک درصد جای می‌گیرند.

منبع: Cult of Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه