کورتانا جایگزین Google Now می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کورتانا یک هوش مصنوعی فوق‌العاده است. دستیاری که نه تنها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به کمک انسان‌ها می‌آید و آن‌ها را نجات می‌دهد، بلکه در دنیای واقعی هم قصد دارد به افراد مختلف کمک کند. به همین دلیل مایکروسافت کورتانا را در قالب یک دستیار صوتی برای پلتفرم‌های موبایل گوناگون عرضه کرده است.

 

در آپدیت جدیدی که برای کورتانا عرضه شده، می‌توان این دستیار صوتی را جایگزین Google Now کرد.

 

کاربران گوگل از دستیار صوتی Google Now استفاده می‌کنند. مایکروسافت هم قصد دارد کاری کند که افراد بیشتری از دستیار صوتی کورتانا روی سیستم‌های خودشان استفاده کنند. مدتی است که نسخه آزمایشی کورتانا برای سیستم‌های اندروید عرضه شده و کاربران می‌توانند در کنار استفاده از Google Now از این دستیار صوتی هم استفاده کنند. به‌تازگی این شرکت یک آپدیت جدید برای کورتانا عرضه کرده که به واسطه آن کاربران می‌توانند این دستیار صوتی را به عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض سیستم‌های اندروید قرار دهند. با این کار کورتانا به راحتی جایگزین Google Now می‌شود.

Cortana1

مایکروسافت راه زیادی دارد تا بتواند کاربران را متقاعد کند که از کورتانا به‌جای Google Now استفاده کنند. هنوز باید ویژگی‌های جدیدی به این دستیار صوتی اضافه شود تا بتواند به رقیب خوبی برای سایر برنامه‌های دستیار صوتی تبدیل شود. این شرکت امیدوار است تا با عرضه آپدیت‌های مختلف بتواند کاربران بیشتری را به استفاده از این دستیار صوتی تشویق کند. کورتانا در حال حاضر در ویندوز ۱۰ قرار دارد و قرار است روی نسخه ویندوز ۱۰ موبایل هم قرار داشته باشد. لازم به‌ذکر است که کورتانا در پاییز امسال در قالب آپدیت ویندوز ۱۰ برای ایکس‌باکس وان به این کنسول بازی هم اضافه می‌شود. مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد این دستیار صوتی را برای سیستم‌های iOS هم عرضه کند.

Cortana2

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه