کیسه‌هوای مستقل برای موتورسواران ساخته شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند سالی می‌شود که کیسه‌های هوا در قالب ژاکت برای موتورسواران هم وارد بازار شده‌اند. این کیسه‌های هوا مشکل بزرگی دارند و آن نحوه‌ی فعال شدن آنها است.

شرکت ایتالیایی «داینیز» اخیرا از یک ژاکت مجهز به کیسه‌ی هوا برای موتورسواران رونمایی کرده که به طور مستقل از موتور عمل می‌کند.

کیسه‌های هوا در این ژاکت‌ها برای فعال شدن عمدتا به موتورسیکلت وابسته هستند. در شرایط ایده‌آل تجهیزات مربوط به کیسه‌ی هوا باید درون خود ژاکت جای گیرند و مستقل از هر گونه سیستم کنترل خارجی عمل کنند. این کیسه‌ی هوا باید در مقابل فشارهای وارد بر بدن موتورسوار واکنش نشان داده و فعال شود. خوشبختانه، تمام این موارد در ژاکت چرمی «دی-ایر میسانو ۱۰۰۰» (D-Air Misano 1000) محصول شرکت «داینیز» (Dainese) که به زودی عرضه خواهد شد، دیده می‌شود.

میسانو ۱۰۰۰ کاملا به طور مستقل عمل می‌کند و هیچ نیازی ندارد که کیت حسگر در موتورسیکلت نصب شود. این ژاکت در قسمت محافظ پشت، محتوی تعدادی حسگر، واحد موقعیت‌یابی GPS و دیگر تجهیزات الکترونیکی است که در هر ثانیه ۸۰۰ بار بر بدن موتورسوار نظارت می‌کنند. این تجهیزات در صورت تشخیص فشار یا از کنترل خارج شدن موتور کیسه‌ی هوا را فعال می‌کنند.

d-air-misano-4 d-air-misano-7

همانطور که انتظار می‌رود یک کلید روشن و خاموش برای این سیستم در نظر گرفته شده است. همچنین یک چراغ LED در آستین دست راست، وضعیت این سیستم را نشان می‌دهد.

دی ایر میسانو ۱۰۰۰در ماه نوامبر میلادی به قیمت ۱۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه این ژاکت‌ها کاربرد بسیار مهم و حیاتی ای دارند بعید نیست که در آینده‌‌ به کلایی مصرفی تبدیل شده و به تولید انبوه برسند.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar farzad

    دستشون درد نکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه