کیفیت صدا در آیفون‌های جدید افزایش پیدا می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Apple granted patent for audio-amplifying chambers

یکی از جدیدترین حق ثبت‌هایی (Patent) که مربوط به شرکت اپل می‌شود به استفاده از یک تکنولوژی جدید برای افزایش کیفیت صدا در سیستم عامل iOS اشاره می‌کند.

استفاده از حفره‌های هوا در آیفون‌های جدید باعث می‌شود که کیفیت صدای این محصولات افزایش پیدا کند.

حق ثبت جدید شرکت اپل برای علاقه‌مندان به موسیقی جذاب خواهد بود چرا که باعث می‌شود کیفیت پخش صدا در سیستم عامل iOS افزایش پیدا کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل قصد دارد از «حفره‌های هوا» (Air Chamber) در دستگاه‌های خودش استفاده کند که باعث می‌شوند هوای بیشتری وارد بلندگوها شود. این کار باعث افزایش تولید صدا می‌شود.

در حالی که این تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، چیز جدیدی به شمار نمی‌رود. این تکنولوژی در واقع به نام «خط انتقال صوتی» (Acoustic transmission line) شناخته می‌شود که از سال ۱۹۳۶ در محصولات مختلف به کار می‌رفته است.

این تکنولوژی از مجراهای هوایی استفاده می‌کند که می‌توانند انرژی به وجود آمده توسط «درایور بلندگو» (Speaker Driver) را به بیرون منتقل کند. این انرژی معمولا از بین می‌رفت و از آن استفاده نمی‌شد. ولی یک حفره‌ی هوا با طول مناسب می‌تواند کیفیت صدا را به‌خصوص در فرکانس پایین افزایش دهد.

البته هنوز مشخص نشده که این ویژگی در آیفون ۷ به کار می‌رود یا خیر اما امیدواریم که چنین قابلیتی در آیفون‌های جدید وجود داشته باشد. این ویژگی باعث به‌وجود آمدن فضای خالی بیشتری در آیفون می‌شود و از آنجایی که شایعات درباره‌ی نازک‌تر شدن آیفون جدید شنیده می‌شود، استفاده از این قابلیت دور از ذهن نیست. البته اپل در آیپد پرو هم از «حفره‌های تقویت کننده‌ی صدا» (Audio-amplifying Chambers) استفاده کرده بود که کابرد آن تقریبا همانند چیزی است که شاید در آیفون‌های آینده مورد استفاده قرار بگیرد. براساس ادعادی اپل کیفیت صدای آیپد پرو سه برابر بهتر از آیپد ایر ۲ است.

iPad Pro Speakers

اپل در آیپد پرو از «حفره‌های تقویت کننده‌ی صدا» )Audio-amplifying Chambers( استفاده کرده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

شرکت‌های دیگر مانند هواوی در گوشی P8 Lite هم از حفره‌های هوا برای افزایش کیفیت صدا استفاده کرده‌اند.

منبع: Firstpost

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar چین و ماچین

    خود استیو جابز میگه که ما هم دزد هستیم ولی طوری میدزدیم که کسی نمیتونه مچ ما را بگیره مثل دزدهای دریایی.

    1. Avatar علی جوادی

      آفرین دوست عزیز…اپل یک شرکت دزد به تمام عیاره و دزدی هاش هم فقط به خاطر این رو نمیشه که تمام تصمیمات دنیا رو آمریکا میگیره…به عبارتی بنا نسبت این جمع هر سگی در خونه ی خودش شیره…تا اپل رو آمریکا حمایت میکنه بازم دزدی خواهد کرد

  2. Avatar پدرام

    فقط داره از قصد خبر خودش پخش میکنه حتی با چیپ ترین چیزها که بازار را گرم کنه بخصوص در چنین مواقعی که امروزه شاهدش هستیم که به شدت فروشش کاهش پیدا کرده و دچاربحران شده… این ترفند این شرکت پول پرسته…. نه مشتری مدار…
    به امید درک روز افزون بازار دنیا از سیاست های این شرکت قلابی….

    1. Avatar حمید

      تاچ تیری دی رو اول کی ساخت؟
      حسگر اثر انگشت؟

      1. Avatar مپل

        توجه …………..توجه………….
        ۱- دوران حسگر اثر انگشت مال ماست مال ماست که اپلیا میگفتن گذشت…اولین حسگر اثر انگشت در یک تلفن همراه با افتخار متعلق و به نام یک گوشی اندرویدی با عنوان —–>>>> Motorola Atrix 4G است که در سال ۲۰۱۱ معرفی و ثبت شده است.
        ۲- و نیز اولین تاچ حساس به فشار روی یک تلفن همراه هم با اجازه شما قبل از هر گوشی اپل متعلق به—–>>>> هواوی Mate S است که قبل از اپل در گوشی خودش معرفیش کرد.
        فکر کنم دو تا از بزرگترین ادعاهای طرفداری اپل دود و خنثی شد رفت …..بخصوص…. بخصوص….. حسگر اثر انگشت که همه فراموش کرده بودند که سه سال قبل از هر گوشی اپلی این موتورولا بود که اون را معرفی کرد و بکار گرفت…موتورولا دمت گرم .
        حالا بفرمایید کی از کی کپی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        به همه دوستان اندرویدی خودم تبریک میگم……

    2. Avatar سجاد

      من واقعا خوشحال میشم که چنین نخبه هایی در این مرز و بوم هستند و میتونند اینقدر قشنگ تحلیل کنند. البته از مقایسه سطح تکنولوژی اینجا با آمریکا هم میشه واضحا فهمید که دلیل این همه پیشرفت ما چیه.

  3. Avatar سیمون

    طبق معمول یک تکنیک قدیمی رو اپل مصادره به مطلوب میکنه و به اسم خودش ثبت میکنه (بخوانید دزدی قانونی) که پس فردا شروع کنه به تیغ زدن کمپانی های دیگه. بهتون قول میدم اگه اپل یه شرکت امریکایی نبود امکان نداشت بتونه با رای دادگاهای امریکا اینطوری کمپانی های دیگه رو تلکه کنه!

    1. Avatar سجاد

      دوست عزیز هر چیزی راه و روش خودشو داره این حرف شما مثل این می مونه که بگیم موسیقی از ۱۰۰ سال پیش بوده اپل فقط اومد با فروشگاه آیتونز اون رو دیجیتالی داد به مردم تا تیغ بزندشون!!! خب نوآوری یه تعریف مشخصی توی دنیا داره و برای همینه که چیزی به عنوان ثبت پتنت توی دنیا به وجود اومدهو شما مطمئن باش اونایی که نشستن پتنت ها رو بررسی میکنند بهتر از من و شما دزدی و کپی کاری و یا ایده نو رو متوجه میشند شما حرص نخور.

      1. Avatar پدرام

        درود بر شما
        در اصطلاح به این تیپ پاسخ ها میگن “مغلطه”
        شما یه بار دیگه نوشته بنده را مطالعه کن یا اگه متوجه نمیشی از بزرگترتون جهت درک مطلب کمک بگیرید.

      2. Avatar سجاد

        من خودم رو در جایگاه داوری قرار ندادم و با یک مثال ساده خواستم به نوع کامنتی که زیرش پاسخ داده بودم اشاره کنم و گفتم که کارشناسایی برای این گونه قضاوتها در نیا هستند . شما ابتدای امر یاد بگیر که خودت رو مخاطب حرف دیگران قرار ندی و بعد دقت بیشتری در درک مطلب داشته باش.

    2. Avatar حمید

      پروفسور سامسونگ ی تقلب کارع واقعیه و اکرنه کدوم احمقی میاد دوربین ۱۶ رو تنزل میده میکنه۱۲

  4. Avatar آندروید

    واقعا اپل خیلی ریز داره روی این موضوع کار میکنه
    همین ریز کار کردنش حرف اصلی رو میزنه

  5. Avatar میثم

    عالی

    1. Avatar میم

      خوبه ولی من بیشتر با هدفون آهنگ گوش میدم… البته از همه اینتا مهمتر اینکه اپل یک جور گوشی بزنه در ایفون جدید که کسی اپل میخره معلوم باشه از فاصله خیلی دور هم ..مثل بقیه اصلا نباشه … چون این همه پول برای چی میدیم… باید کلاسش حفظ بشه..به نظرم بیشتر از این چیزا بهتر همین ظاهر گوشی را توجه کنه چون خیلی ها که من میشناسم این چیزا و جزییات اهمیت زیادی نداره چون استفاده از گوشی را سخت و پیچیده میکنه …مهم طرح کوشی که فرق داشته باشه و معلوم باشه اپله…

      1. Avatar رضا

        یعنی یه پاره آجر با آرم اپل هم کافیه؟؟؟؟
        والا هیچ حرفی دیگه نمیشه گفت…

      2. Avatar مرتضی

        فکر کنم با این حساب اپل چند و قت دیگه کارخونه های پاره آجر سازی را شروع کنه به خریدن …از بست که مشتاق داره…. آقا اگر پول داری یا میتونی با کسی شریک بشی یکی از کارخونه های آجر پزی دور اطراف شهر را بخر که سریع بری زیر مجموعه شرکت اپل , خیلی پول توش هست……… خخخخخخخخخ

      3. Avatar سینا

        فقط از این آجر ماسه بادی ها هستا از اونا باشه که بشه آجر اسموت و یکنواخت درست کرد و قطر آجر را هم بشه راحت تغییر داد و کم کرد و هر ضخامتی را بشه زد چون طرفداراش خیلی به ضخامت پاره آجر توجه دارند …. خخخخخخخخخخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه