[CES 2016] پنج گجت جالبی که در CES امسال مشاهده شد!

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نمایشگاه CES

نمایشگاه CES پر است از طرح‌های مفهومی پیچیده و ایده‌های ساختارشکنانه. تا پیش از این از تب داغ واقعیت مجازی و اینترنت اشیا در این کنفرانس گفتیم. در این نمایشگاه به موضوع خودروهای هوشمند هم پرداخته می‌شود. اما باید به‌یاد داشته که CES‌ فقط به ایده‌های بسیار بزرگ اختصاص ندارد. تا این لحظه ده‌ها گجت ریز و درشت در این نمایشگاه معرفی شده. در ادامه با هم به ۵ مورد از جالب‌ترین آن‌ها نگاهی می‌اندازیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌   ‌‌

۱. کفش هوشمندی که دمای داخل کفش را تنظیم می‌کند و به اندازه‌ی پای شما در می‌آید

اول از همه با یک کفش هوشمند شروع می‌کنیم. این کفش توسط شرکت Digitsole طراحی و تولید شده. این کفش دو ویژگی اصلی دارد که احتمالا شما را متحیر می‌کند. اولی این است که دمای داخل کفش کاملا به‌صورت هوشمند کنترل می‌شود. بنابراین در روزهای سرد زمستان و با توجه به دمای محیط و دمای پا، این کفش هوشمند پای‌تان را گرم نگه می‌دارد.

کفش هوشمند

دومین قابلیت چشمگیر این کفش این است که به سیستم تنگ و گشادشدن هوشمند مجهز است. این قابلیت به‌درد افرادی می‌خورد که همیشه با سایز دقیق کفش مشکل دارند. اما همه چیز به این دو قابلیت ختم نمی‌شود. این کفش حسگرهایی دارد که پیوسته پارامترهای مختلف از جمله سلامتی را می‌سنجد. تمام این کارها از طریق یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند قابل کنترل است.

     ‌‌

۲. تب‌سنج هوشمند مجهز به اپلیکیشن و نمایشگر LED     ‌‌‌‌‌   ‌‌‌

شرکت فرانسوی Withings‌ هم در این نمایشگاه از یک تب‌سنج هوشمند با نام Thermo رونمایی کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌های این ‌تب‌سنج با نمونه‌های مشابه‌اش این است که برای مشاهده‌ی دمای بدن لزوما نیازی به گوشی هوشمند نیست. خود تب‌سنج، نمایشگری LED‌ دارد که دما را نشان می‌دهد.

تب سنج

با این وجود، این وسیله‌ی کوچک یک اپلیکیشن مخصوص هم دارد که داده‌ها را جمع‌آوری کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر می‌گذارد. این گجت بیشتر از همه برای والدین نوزادان مناسب است. به‌راحتی می‌توان اطلاعات خروجی اپلیکیشن این تب‌سنج را در اختیار پزشک قرار داد. این تب‌سنج با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز دمای بدن فرد را نشان می‌دهد.

 ‌‌‌‌    ‌‌‌‌   ‌‌‌

۳. فشارسنجی از خانواده‌ی ساعت‌های هوشمند

از تب‌سنج که بگذریم می‌رسیم به ابزار سنجش سلامتی متفاوت. شرکت Omron فشارسنجی ساخته که بسیار به ساعت هوشمند شبیه است. همیشه شنیده بودیم که فشارسنج‌های دیجیتالی در قالب مچ‌بند زیاد دقیق نیستند.

فشارسنج

اما شرکت Omron یک قدم جلوتر رفته و چیزی شبیه به ساعت برای این کار ساخته. این فشارسنج تایید FDA هم دارد و بارها تست شده. باید دید کاربران تا چه اندازه از این فشارسنج مدرن استقبال می‌کنند. گفته شده این گجت قیمتی حدود ۲۰۰ دلار دارد.

     ‌‌‌    ‌‌

۴. گجتی که  کالری غذای‌تان را به شما می‌گوید

اما می‌خواهیم یک گجت سلامتی از یک شرکت فرانسوی دیگر را هم به شما معرفی کنیم. استارتاپ DietSensor یک دستگاه کوچک ساخته که می‌تواند میزان کربوهیدارت و کالری غذای‌تان را به شما بگوید. این گجت کوچک به حسگر مولکولی پیشرفته‌ای مجهز شده و از فناوری بلوتوث بهره می‌برد.

مواد غذایی

این دستگاه که با نام SCiO معرفی شده، از فناوری طیف‌نگاری فروسرخ نزدیک استفاده می‌کند. در واقع برای تعیین مواد تشکیل‌دهنده‌ی غذا و نوشیدنی، سطح تعامل مولکول‌های ماده‌ی غذایی با نور بررسی و تحلیل می‌شود. اسکنر SCiO با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

 ‌‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌

۵. وقتی گلدان‌ها هم هوشمند می‌شوند  ‌‌‌

از هر چیز هوشمندی گفته بودیم، اما بد نیست نگاهی هم به این گلدان هوشمند بیندازید. شرکت Parrot در زمینه‌ی طراحی پهپاد فعالیت دارد. اما این‌بار این شرکت یک گلدان جالب ساخته که به یک اپلیکیشن ساده مجهز است.

گلدان هوشمند

این گلدان که نام Pot برایش انتخاب شده، می‌تواند ۲٫۲ ‌لیتر آب را در بدنه‌ی خود نگه دارد. این گلدان هوشمند بسته به میزان خشکی خاک و نوع گیاه، آب گلدان را تامین می‌کند. گلدان Pot برای کسانی مناسب است که مرتب به سفر می‌روند و با صحنه‌ی خشک شدن گیاهانشان روبه‌رو می‌شوند! این گلدان قرار است با قیمت ۱۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

    ‌‌‌   ‌‌‌

منابع: Mashable ،Gizmodo ،The Verge ،CNET

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar arash

    دی جی کالا حالت خوبه؟!
    ۴ ساله که تو بیمارستان دما رو اینطوری میگیریم!
    نیازیم به این نیست که بچسبونی به بدنت
    با فاصله ۲ تا ۵ سانتی طرف پیشونی نگه میداری
    یه کلید میزنی
    لاکچری هم نیست قیمت چندانی نداره تو همه بیمارستان ها هم هست
    دمارو بهت نشون میده
    اونم تو یه صفحفه نمایش دیجیتال!
    کدوم دماسنجی گوشی میخواد آخه!!!

    1. Avatar امین حمیدی

      دوست گرامی . این گجت سنسوریه مثل ضربان قلب … اما کابردی تر و تخصصی تر برای کودکان و نوزادن . همانطور که توضیح داده شده . و برای اینکه دمای متوسط و همچنین دمای بدن در ایام بیماری را چک کرده و مراقب تب های سریع و مراقبت های پزشکی بسیار کاربردی هست . دوستانیکه دارای فرزند کوچک و افراد بیمار هستند متوجه این موضوع و مهمی کاربردهای این دستگاه میشوند…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه