گلکسی S؛ پروژه‌ی منفی ۵ سامسونگ!

۱۲ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی اس

سامسونگ در چند سال گذشته با معرفی مدل‌های جدید سری گلکسی S تمام عاشقان دنیای فناوری و گوشی‌های موبایل را به تحسین واداشته است. زمانی سامسونگ را به تقلید از اپل محکوم می‌کردند، ولی به نظر می‌رسد حال دیگر سامسونگ هم به معنی واقعی مرزهای این صنعت را فراتر می‌برد. شاید بد نباشد به همین بهانه به عقب برگردیم و نگاهی به اولین گوشی سری S یعنی سامسونگ گلکسی اس بیندازیم.

سامسونگ که پس از معرفی آیفون از موفقیت‌های روز افزون اپل در صنعت موبایل نگران شده بود، در سال ۲۰۱۰ میلادی گلکسی اس را به عنوان رقیبی برای آیفون ۴ معرفی کرد. از یک نظر این گوشی آغاز مسیری است که در نهایت به گوشی‌های امروزی سری S می‌رسد، ولی اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ یک بار در میان راه همه چیز را از صفر آغاز کرد.

سامسونگ برای ساختن گلکسی S6 تمام میراث طراحی سری اس را کنار گذاشت و پروژه‌ای به نام (پروژه‌ی صفر) (Project Zero) تعریف کرد. با این حساب از نظر ما می‌توان طراحی گلکسی اس را پروژه‌ی منفی ۵ سامسونگ دانست! در ویدیو زیر می‌توانید مسیری را که گوشی‌های سری S تا رسیدن به نقطه‌ی صفر طی کرده بودند ببینید.

  • سامسونگ گلکسی اس - تاریخچه سری اس سامسونگ

البته گلکسی اس نه اولین گوشی اندرویدی سامسونگ بود و نه اولین گوشی با برند گلکسی؛ سامسونگ پیش از آن چند گوشی اندرویدی از جمله سامسونگ گلکسی، گلکسی آیکان و گلکسی اسپایکا معرفی کرده بود که هنوز شبیه به گوشی‌های نسل قبل سامسونگ بودند.

گلکسی اس از نظر سخت‌افزاری به پردازنده‌ی تک‌هسته‌ای ۱ گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت رم، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، صفحه‌نمایش لمسی خازنی سوپرامولد با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، دوربین پشت ۵ و دوربین جلوی ۰.۳ مگاپیکسل و پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR مجهز بود.

گفتنی است این گوشی در زمان معرفی سریع‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را در میان تمام گوشی‌ها داشت و با ضخامت ۹.۹ میلی‌متر، باریک‌ترین گوشی محسوب می‌شد. گلکسی اس همچنین جزو اولین گوشی‌های اندرویدی سامسونگ بود که از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به نام «تاچ‌ویز» (Touchwiz) روی سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کرد.

منتقدان دنیای تکنولوژی در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی بسیاری از تولیدکنندگان را به تقلید از طراحی آیفون محکوم می‌کردند، ولی با معرفی گلکسی اس نوک پیکان انتقادها بیش از همه به سوی سامسونگ نشانه گرفته شد.

بسیاری معتقد بودند سامسونگ تلاش کرده گوشی جدیدش با گوشه‌های گرد، حاشیه‌های استیل و دکمه‌ی هومی که پایین صفحه‌نمایش قرار داشت، از روبرو شبیه به آیفون ۴ باشد. البته هنوز بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی اس آن را از آیفون ۴ متمایز می‌کرد.

در هر حال هدف سامسونگ در طراحی گلکسی اس هر چیزی که بود، این کمپانی موفق شد نظر افراد زیادی را به آن جلب کند. آمار فروش گلکسی اس تا سال ۲۰۱۳ میلادی از مرز ۲۵ میلیون دستگاه گذشت.

موفقیت این گوشی به حدی بود که سامسونگ چیزی در حدود ۱۲ گونه‌ی مختلف از آن را تولید کرد. بدین ترتیب سری S از همان ابتدا به یکی از موفق‌ترین سری‌های سامسونگ تبدیل شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar boooom

    گوشی انقلابی D:

  2. Avatar شاهین زارعی

    طراحی . سیستم عامل . سخت افزار کل باهم فرق داره دقیقا چیو کپی کرده

    کپی فقط شرکت های چینی لامصب از اصلشم بهتر میزنن خخخخخ

  3. Avatar Next is Now

    سری S نقطه عطفی در تولید گوشی هوشمند در دنیا بود

  4. Avatar محمد قاسمی

    فقط با کپی کاری به اینجا رسیده ک همچین ارزشیم نداره کپی کار کرده ای بمب ساز
    از اپل بیشتر از همه کپی کرده بعدشم سونیو اچ تیسیو الجیو هواویو هرکی ک برسه کپی میکنه

    1. Avatar علیرضا

      خب در مقابل نوآور ترین برند ۲۰۱۶ و یک برند بیخود مثل اپل باید هم چنین حرفی زد

    2. Avatar علی

      شاید اگه طرفدار اپل یا یه برند دیگه بجز سامسونگ میشدم انقدر سرگرمی برام جور نمیشد
      خوبه با سامسونگ امکانات موبایل + کمی لبخند رو با هم دارم

  5. Avatar نیما

    خیلی نوستالژیک بود اون ویدیو اول 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه