۴ ویژگی که می‌توانست گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را جذاب‌تر کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی اس 8 پلاس

بالاخره انتظارها به پایان رسید و گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس رسما معرفی شدند. سامسونگ بار دیگر موفق به عرضه‌ی گوشی‌های زیبا و قدرتمندی شده است. این گوشی‌ها از ظاهری جذاب، مشخصه‌های متنوع، نرم‌افزاری روان، اسپیکرهای استریو، دوربین‌های فوق‌العاده و بسیاری از دیگر مشخصه‌ها بهره می‌برند.

شاید بتوان صفت بی‌نقص را در توصیف این گوشی‌ها استفاده کرد. اما همانطور که می‌دانیم، هیچ محصولی بی‌نقص نیست. اگر به قول معروف مته به خشخاش بگذاریم، همیشه می‌توانیم مواردی را برای نارضایتی پیدا کنیم. و دقیقا این همان کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم.

به همین خاطر، در ادامه به ۴ مشخصه‌ای اشاره می‌کنیم که این گوشی‌ها با بهره‌گیری از آن‌ها، به گوشی‌های جذاب‌تری بدل می‌شدند.

۱. حق انتخاب در زمینه‌ی نمایشگر

گلکسی S9

نمایشگرهای خمیده‌ی سامسونگ ظاهر بسیار جذابی دارند. اما این نمایشگرها از همان آغاز مورد پسند برخی از کاربران قرار نگرفتند و چنین کاربرانی ترجیح می‌دادند که از نمایشگر تخت استفاده کنند. برای این نارضایتی می‌توان دو دلیل اصلی را ذکر کرد. یک اینکه سامسونگ هنوز استفاده‌های مفیدی را برای لبه‌های خمیده‌ی این نمایشگرها ارائه نکرده است؛ در حال حاضر این لبه‌ها برای ویجت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که چندان پرفایده محسوب نمی‌شوند. دلیل دوم هم این است که این لبه‌ها در ارگونومی گوشی تأثیرگذار هستند و شانس افتادن گوشی از دست را افزایش می‌دهند.

تا سال ۲۰۱۶، کاربران حق انتخاب داشتند و مثلا می‌توانستند از بین مدل معمولی یا خمیده‌ی گلکسی اس ۷ یکی را انتخاب کنند. ولی از سال گذشته، مدل معمولی این گوشی‌ها حذف شده و سامسونگ برای سری گلکسی اس و گلکسی نوت به استفاده از نمایشگرهای خمیده روی آورده است. چنین اجباری حق انتخاب کاربران را کاهش می‌دهد و مثلا اگر از نمایشگر خمیده دل خوشی نداشته باشند، ناچار به خرید پرچم‌دار دیگری می‌شوند. علاوه بر این، این نمایشگرهای خمیده را می‌توان یکی از دلایل افزایش قیمت این گوشی‌ها دانست.

۲. حالت پرتره در هر دو گوشی

گلکسی اس ۹ پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌برد. این اولین باری نیست که سامسونگ از چنین دوربینی استفاده می‌کند و پیش از این در گوشی گلکسی نوت ۸ از دوربین دوگانه استفاده شده است. لنز ثانوی دوربین گلکسی اس ۹ پلاس، از نوع تله‌فوتو است که به کاربران امکان استفاده از حالت «لایو فوکوس» (Live Focus) را می‌دهد؛ این مشخصه همان حالت پرتره است که گوشی‌های زیادی از آن بهره می‌برند. کاربران با استفاده از این حالت می‌توانند کاهش عمق میدان را شبیه‌سازی کنند و عکس‌های مشابه دوربین‌های DSLR را به وجود بیاورند.

متأسفانه این ویژگی در گوشی گلکسی اس ۹ تعبیه نشده است. البته با بهره‌گیری از دیافراگم F/1.5 می‌توان تا حدی بوکه (مات شدن پس‌زمینه) ایجاد کرد، اما برای چنین کاری باید دوربین را تا حد زیادی به چهره‌ی موردنظر نزدیک کنید و با این نزدیک کردن بیش‌ازحد، عکس چندان خوبی از چهره ثبت نمی‌شود.

۳. باتری‌های بزرگ‌تر

حالا که سامسونگ توانسته فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ را با موفقیت پشت سر بگذارد، خیلی‌ها امیدوار به تعبیه‌ی باتری‌های بزرگ‌تر در گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس بودند. اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و همانند مدل‌های سال گذشته، گوشی اس ۹ از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اس ۹ پلاس از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند.

۴. اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر

گلکسی S9

این فناوری دیر یا زود روانه‌ی انواع و اقسام گجت‌ها خواهد شد. اگر شرکت «ویوو» (Vivo) موفق به اجرای آن شده، پس مطمئنا این فناوری انجام‌پذیر محسوب می‌شود. با توجه به فروش بالای گوشی‌های گلکسی اس، احتمالا سامسونگ هنوز آمادگی تولید انبوه این فناوری را نداشته، یا شاید هم با کار بیشتر بر این فناوری می‌خواهد آن را به نحو احسن در گوشی نوت ۹ به کار گیرد. در هر حال می‌توان گفت که جای این فناوری در گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس خالی است و امیدواریم این فناوری جذاب هرچه زودتر همه‌گیر شود.

 

منبع: Phone Arena

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. saeid_biologist

    نداشتن حالت پرتره واقعا یک نقطه ضعف بزرگه. من اینو اصلا نمی دونستم!
    من با اجازتون یک نکته پنجم هم اضافه می‌کنم و اون صفحهدارای لمس حساس به فشار است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه