گوشی‌های سال آینده هشت گیگابایت رم خواهند داشت

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحلیل‌گر معروف چینی، «پن جیوتنگ» (Pan Jiutang) اعلام کرد که تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۳۰، تا ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی خواهد کرد.

با اینکه هنوز حتی یک دستگاه هم با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی نشده، قطار مربوط به شایعات نسل بعدی این تراشه، یعنی مدل «اسنپدراگون ۸۳۰» (Snapdragon 830) راه افتاده است. جیوتنگ، تحلیل‌گر معروف چینی، اعلام کرد که این تراشه (که با کد MSM8998 معرفی خواهد شد)، قدرت کافی برای جایگزین شدن کامپیوترهای شخصی را به گوشی‌های هوشمند می‌دهد.

استفاده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM در یک گوشی موبایل ممکن است در حال حاضر بیهوده به نظر آید ولی در آینده‌ی نزدیک به یک اجبار تبدیل خواهد شد.

روز به روز به محبوبیت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اضافه شده و از کاربردهای کامپیوترهای شخصی (کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها) کاسته می‌شود. بنابراین اصلا بعید نیست که در آینده‌ی نزدیک، بتوان تمامی وظایف روزمره را با گوشی‌ها و تبلت‌ها انجام داد. در حال حاضر، قدرت پردازشی پایین گوشی‌ها و تبلت‌ها، مهم‌ترین دلیل استفاده از کامپیوترهای شخصی است ولی ممکن است در آینده‌ی نزدیک، این موضوع به‌طور کامل حل شود.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ که با معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد، اولین قدم به این سمت است. این تراشه، قرار است قدرت پردازشی مشابه لپ‌تاپ‌ها را در اختیار کاربران گوشی‌های موبایل قرار دهد. استفاده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM در یک گوشی موبایل ممکن است در حال حاضر بیهوده به نظر آید ولی در آینده‌ی نزدیک به یک اجبار تبدیل خواهد شد. به‌هرحال، هنوز مدت زیادی تا معرفی رسمی این تراشه باقی مانده است.

منبع: Weibo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    به نظر من زمان پوست اندازی اسمارت فون ها فرا رسیده در حال حاضر شرکت های تولیدکننده تو گردونه تکرار افتادن اینجاست که یه شرکت با یه نواوری میتونه انقلاب جدیدی راه بندازه وهمچنین از طرف دیگر باید منتظر باشیم ببینیم نوکیاهای بعدی کدام شرکتها هستند .فکر کنم این نواوری خیلی باید بالاتر از تغییر یا افزایش قدرت چیپست باشه .

  2. Avatar حمید

    میشه .یه زمانی هم گوشی ها اندازه گوشت کوب بودن.

  3. Avatar آریان

    آینده در دست لپتاپ های هیبریدی هست. در آینده نزدیک جایگاه چشمگیری پیدا خواهند کرد.

  4. Avatar FXX

    با سلام
    نه گوشی میتونه کار کامپیوتر رو انجام بده، نه کامپیوتر میتونه کار گوشیو انجام بده، اینکه گوشی میتونه بعضی از کابردهای کامپیوتر رو در اختیارمون بذاره، نسبیه و قطعی نیست. ما برای دیدن فیلم، انجام بازی ها روز با لذت کافی، کارهایی مثل تایپ، طراحی، تحقیق و… قطعا نیاز به لپ سیستم هایی مثل PC و لپ تاپ داریم. گوشی و تبلت میتونن بعضی از کارها مثل چک کردن ایمیل، خواندن اخبار و… رو که حتما نیاز به این سیستم ها نیست رو برامون انجام بدن و در زمان هایی که دسترسی و حوصله نداریم یا در حالت استراحت قصد انجام یک سری کارها رو داریم، دسترسی مارو راحتتر کنند. اینجاست که میگن کاربرد همه افراد یکسان نیست، و برای هر قشر نیاز به تکنولوژی های خاص همون قشر هست.
    فرض کنیم تراشه ۸۳۰ در حد مثلا Core i3 3240m باشه یا اصلا core i5 5200m مثلا. غیر از اینه که بیشتر کاربردش مربوط به گیمه؟! جدا از اینکه مثلا میتونه توی قابلیت های دوربین نقش موثرتری نسبت به تراشه های پیشین داشته باشه.

    با تشکر

    1. Avatar آرمان احمدیان

      صحبت شما با یک استثنا درسته و اون هم سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت هست که با اتصال یک داکت میتونه به مانیتور متصل بشه و مثل یک PC نرم افزارهایی که از قابلیت continuum پشتیبانی میکنند رو به طور کامل مثل یک PC اجرا کنه.

      1. Avatar علی

        Continuum ماکروسافت همون قابلیت های گوشی رو تو صفحه نمایش بزرگتر و با اینترفیس متفاوتی نشون میده ولی همچنان کار کامپیوتر شخصی رو نمی کنه ( البته برای فردی که استفاده حرفه ای از کامپیوتر می کنه!)

      2. Avatar ali

        کاملا درسته

  5. Avatar عباس

    هنوز مدت زیادی تا معرفی رسمی این تراشه باقی مانده است ولی زمان باقی مانده تا جایگزینی گوشی ها با کامپیوترهای شخصی برای کاربردهای روزمره و عادی اندازه ی چشم بر هم زدن است

    1. Avatar علی

      تجربه نشون داده هیچی جای هیچی رو نمیگیره! مثلا گوشی – تبلت – کامپیوتر!!! هر کدوم کاربرد و عملکرد مخصوص به خودشونو دارن، مثلا تبلت یا گوشی هر چقدر هم قوی بشه کارایی pc یا لپتاپ رو ندارن چون اونا هم تو همین زمان قوی تر میشن به خاطر محدودیت هایی مثل خنک کنندگی که تو تبلت یا گوشی هست که در pc نیست! یا راحتی کار کردن با موس و کیبورد توی تبلت یا گوشی نیست اگرم بگیم قلم و کیبورد به تبلت اضافه کنیم که در واقع همون لپتاپه که موس رو با قلم عوض کردیم :))
      بدرود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه