گوشی جدید ویوو چند قدم از صنعت موبایل جلوتر است

۸ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تا یک ماه پیش عادت نداشتیم به هنگام شنیدن اسم شرکت «ویوو» (Vivo) به تکنولوژی‌های عجیب و غریب فکر کنیم، با این حال این شرکت زودتر از رقبای خود از تکنولوژی‌های جدید پرده برداری می‌کند. ماه گذشته در نمایشگاه CES 2018 شاهد معرفی اولین گوشی دنیا با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ی نمایش بودیم و آن گوشی را ویوو ساخته بود. در حالی که شرکت‌ها به خاطر دوربین و سنسورهای جلوی گوشی، نمی‌توانند تمام سطح گوشی را با صفحه‌ی نمایش پر کنند و به استفاده از بریدگی روی آورده‌اند، شرکت ویوو ایده‌ی دیگری در سر دارد.

شرکت ویوو از گوشی Vivo Apex رونمایی کرده است برای اولین بار در صنعت گوشی‌های هوشمند شاهد دستگاهی هستیم که سطح روی آن کاملا از صفحه‌ی نمایش پوشیده شده است. درست مثل گوشی اسنشال، قاب صفحه‌ی نمایش بسیار کم است و زمانی که گوشی Vivo روشن می‌شود، با ظاهری بسیار زیبا روبرو می‌شویم؛ مخصوصا که Vivo از یک پنل اولد خمیده استفاده کرده است.

پایین صفحه‌ی نمایش هنوز چند میلی‌متری قاب وجود دارد و شرکت ویوو می‌گوید اگر بتوانند آن حاشیه را هم حذف کنند، با یک گوشی روبرو می‌شویم که نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی آن برابر با ۹۸ درصد است.

برای طراحی چنین گوشی هوشمندی، شرکت ویوو مجبور بوده است تا به دنبال راهکارهایی تازه بگردد. دوربین سلفی و اسپیکر گوشی نیاز به طراحی جدیدی داشته‌اند. اسپیکر زیر صفحه‌ی نمایش قرار گرفته است و نمی‌توانید آن را ببینید، ولی ظاهرا صدا به خوبی به گوش منتقل می‌شود.

موضوع دیگر، دوربین سلفی است. شرکت ویوو راهکاری جالب برای آن در نظر گرفته است: وقتی اپ دوربین را باز می‌کنید و می‌خواهید یک عکس سلفی بگیرید، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی از بالای گوشی بیرون می‌زند. ویوو می‌گوید که بیرون آمدن دوربین از بدنه به اندازه‌ی ۰.۸ ثانیه طول می‌کشد.

برای طراحی حسگر اثر انگشت، شرکت ویوو حتی پایش را از گوشی قبلی خود هم فراتر گذاشته است. در حالی که گوشی Vivo X20 Plus تنها یک نقطه را در زیر صفحه نمایش برای قرار دادن اثر انگشت در نظر گرفته بود، بخشی بزرگ از صفحه‌ی نمایش در گوشی Vivo Apex به عنوان حسگر اثر انگشت عمل می‌کند. شرکت ویوو از یک سنسور فراصوت استفاده کرده است تا محیط زیادی را زیر صفحه نمایش پوشش دهد؛ یعنی فقط کافی است تا انگشت را روی صفحه بگذارید و دیگر لازم نیست به چیزی فکر کنید.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mamareza

    وقتی صفحه بزرگتر میشه خب مصرف باتری هم بیشتر میشه کاش روی باتریشم کار کنن من نمیدونم چرا باتریهارو بالای ۵۰۰۰ نمیرسونن واقعا علم انقدر پیشرفت نکرده که بتونن؟از طرفی هم همزمان با ارایه این گوشی کاش گلس گوشیرو هم بزنن حتی اگه خمیدگی داشته باشه….من تو ذهنم هیشه این هست که بشه ماده ای ساخت مایع که روی صفحه نمایش ریخت و که بعنوان گلس بشه ازش استفاده کرد البته خیلی سخت تر و مقاومتر از گلس

  2. Avatar ///mahdispd

    دقیقا منم این ایده رو در ذهن داشتم که تو گوشیایی که صفحه نمایش نمایش درصد بسیار بالایی رو از صفحه میگیره دوربین میتونه اینگونه از بغل بیرون بیاد عکس بگیره دوباره بره تو. دمش گرم خوشم اومد. کاش درمورد اسپیکر زیر صفحه نمایش بیشتر توضیح بدین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه