گوشی سونی اکسپریا C5 آلترا رسما معرفی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همان‌طور که انتظارش را داشتیم سونی امروز تعدادی از گوشی‌های هوشمند جدیدش را معرفی کرد که یکی از آنها سونی اکسپریا C5 آلترا بود.

شرکت سونی امروز گوشی میان‌رده‌ و سلفی-محور اکسپریا C5 آلترا را رسما معرفی کرد.

این فبلت اندوریدی همان‌طور که قول داده شده بود، تصاویر سلفی باکیفیتی ثبت می‌کند. این گوشی میان‌-رده طراحی بدون حاشیه و ضخامتی به اندازه‌ی ۸.۲ میلی‌متر دارد. اما اکسپریا C5 آلترا ویژگی‌های بهتری هم دارد.
قسمت جلویی این گوشی به یک نمایشگر ۶ اینچی IPS LCD با دقت تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل اختصاص دارد. سونی با حذف حاشیه‌های کناره‌ی گوشی موفق شده است به پهنای ۷۹.۶ میلی‌متر برای اکسپریا C5 آلترا دست یابد. متاسفانه ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر آب و بلندگو‌های استریو در فهرست مشخصات این دستگاه ذکر نشده است. گوشی اکسپریا C5 آلترا در سه رنگ مشکی، سفید و سبز ملایم عرضه خواهد شد.

گوشی سونی اکسپریا C5 آلترا بر مبنای پنجمین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید موسوم به لالی‌پاپ قرار دارد. سیستم عامل گوگل در قالب اندرویدی مختص سونی در اختیار کاربر قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌هایی که به نرم‌افزار این گوشی اضافه شده «حالت کوچک» (mini mode) است که رابط کاربری را به اندازه‌ی ۴ اینچ کاهش می‌دهد تا کاربری یک دستی آن راحت‌تر شود. این حالت را می‌توان با سوایپ کردن اریب انگشت فعال کرد.
سونی اسکپریا C5 آلترا به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی «مدیاتک» (MediaTek) مجهز است. مدل پردازنده‌ی به کار رفته MTK6752 است که سرعت ۱.۷ گیگاهرتز را دارد؛ سرعت پردازنده‌ی گرافیکی آن هم حداکثر ۷۰۰ مگاهرتز است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌‌توان به رم ۲ گیگابایتی و حافظه ی داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. جایگاه کارت microSD این گوشی هم از کارت‌های حافظه‌ تا ۲۰۰ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.
اما یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی های سونی اکسپریا C5 دوربین‌های آن است. هر دو دوربین جلویی و پشتی پتانسیل زیادی در ثبت تصاویر با کیفیت دارند. در قمست جلوی گوشی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با حسگر Exmor RS و قابلیت فوکوس خودکار نشسته که فاصله‌ی کانونی آن ۲۲ میلی‌متر و میدان دید آن ۸۸ درجه است. به عبارت دیگر تعداد زیادی از افراد به راحتی در کادر آن جا می‌شوند و می‌توان از آنها تصویری با وضوحی عالی ثبت کرد. گذشته از این یک فلاش LED هم در قسمت جلویی دوربین قرار داده شده تا بتوان در تاریکی هم سلفی گرفت.

درباره‌ی دوربین اصلی C5 آلترا هم باید بگوییم که همان وضوح ۱۳ مگاپیکسلی، حسگر Exmor RS و فلاش LED را دارد. اما فاصله‌ی کانونی و میدان دید آن اندکی متفاوت بوده و هرکدام به‌ترتیب ۲۵ میلی‌متر و ۸۰ درجه است.
باتریای که در سونی اکسپریا C5 به کار رفته دقیقا مشابه باتری اکسپریا Z3+ بوده و ظرفیت ۲۹۳۰ میلی‌آمپر را دارد. سونی وعده داده است که با شارژ کامل گوشی تا دو روز می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین «حالت استامینا» (Stamina mode) هم در اختیار کاربر قرار گرفته که در صورت فعال شدن مدت زمان حالت آماده به کار گوشی را افزایش می‌دهد.
گوشی سونی اکسپریا C5 از اواسط ماه آگوست میلادی در دو نوع تک سیم‌کارته و دو سیم‌کارته عرضه خواهد شد.
در اینجا می‌توانید مشخصات کامل و دقیق اکسپریا C5 آلترا را ببینید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه