گوگل از امروز امکان جهت‌یابی و جست‌وجوی آف‌لاین خود را راه‌اندازی می‌کند

۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوگل حوالی اردیبهشت ماه در جواب بسیاری از کاربران‌اش و برای جلب رضایت آن‌ها، گزینه‌ای برای استفاده از اپلیکیشن «گوگل مپ» (Google Map) در حالت آف‌لاین طراحی کرد.

حالا که حدود شش ماه از آن موضوع می‌گذرد، گوگل مپ امکان جهت‌یابی و جست‌وجو در حالت آف‌لاین را هم مهیا کرده است. این اپلیکیشن طوری طراحی شده که همراه با نسخه‌ی آن‌لاین مپ کار می‌کند، به این ترتیب تبادل اطلاعات بدون این‌که تداخلی در کار اپلیکیشن ایجاد شود، صورت می‌گیرد.

به گفته‌ی گوگل، کاربران iOS هم خیلی زود از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

به علت محدود بودن فضا، اطلاعات مربوط به مکان‌ها با اسم، رتبه‌بندی ستاره و شماره تلفن‌ها مشخص می‌شود ولی خبری از عکس و یادداشت کاربر (User review) نخواهد بود.

این ویژگی‌های خوب جدید از امروز در دسترس کاربران اندروید خواهد بود و به گفته‌ی گوگل، کاربران iOS هم خیلی زود از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

از سال ۲۰۱۲ امکان ذخیره کردن محدوده‌های مشخص در گوگل مپ فراهم بوده اما این اولین بار است که جهت‌یابی و جست‌وجو هم در حالت آف‌لاین ممکن می‌شود. فقط کافی است شهر موردنظرتان را ذخیره کنید تا در هر زمان، بدون اتصال به اینترنت، رستوران یا مسیر خاصی را روی این اپلیکیشن جست‌وجو و پیدا کنید.

منطقی است که جهت‌یابی هم بر اساس متوسط ترافیک آن منطقه ارزیابی می‌شود، نه ترافیک واقعی در آن لحظه. اطلاعات مربوط به مسیرها در هر بار اتصال به اینترنت، به روز می‌شود.

“این اپلیکیشن خیلی سریع کار می‌کند و زمان صبر کردن کاربر را تقریبا به صفر می‌رساند.”

در مرحله‌ی اول، معبرها و مسیرهای پیاده جزو اطلاعات نقشه نخواهند بود که این هم به خاطر محدودیت فضا است. ولی گوگل اعلام کرده که این اپلیکیشن در آینده‌ی نزدیک مجهزتر می‌شود.

این امکان اساسا برای کاربرانی طراحی شده که در محدوده‌ی بدون اینترنت قرار می‌گیرند یا در کشورهایی هستند که دسترسی خوبی به شبکه ندارند. در عین حال «آماندا بیشاپ» (Amanda Bishop)، مدیر این پروژه گفته که با اجرای این طرح حتی کاربرهایی که معمولا آن‌لاین هستند هم متوجه می‌شوند که نقشه‌ها سریع‌تر از قبل لود می‌شوند.

بر اساس آماری که گوگل اعلام کرده، به طور میانگین هر گوشی در شبانه‌روز ۱۰ درصد در حالت آف‌لاین است که این بیش‌تر به خاطر شلوغی شبکه است. بیشاپ می‌گوید: “این اپلیکیشن خیلی سریع کار می‌کند و زمان صبر کردن کاربر را تقریبا به صفر می‌رساند.”

GoogleMaps-2

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. امیر

    سلام
    اما متاسفانه برای ایران هنوز افلاین ساپورت نمیکنه

  2. امیر

    چه خوب توی کشورهای دیگه که میری اولین و اساسی ترین مشکل ادم رو حل می کنه وقتی به اینترنت دسترسی نداری ، واقعا عالیه

    ممنون جناب گوگل

  3. reza

    اینطوری خیلی عالی میشه

  4. Joseph

    نقشه افلاین واقعا به درد میخوره
    من که خودم حاظرم ۳ گیگ فضا رو واسه نقشه افلاین اختصاص بدم.

  5. rip

    گوگل اپلیکیشنش رو روی آیفون تبلیغ کرده؟! مگه میشه؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه