گوگل به دنبال استفاده از نمایشگر هولوگرافیک برای Google Glass

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل پتنتی را برای اضافه کردن هولوگرافیک به نمایشگر گجت‌های پوشیدنی مثل Google Glass به ثبت رساند.

اما ظاهرا گوگل قصد دارد عمق بیشتری به تجربه‌ی کاربران از عینک‌اش بیافزاید.

گوگل اخیرا پتنتی را در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده به ثبت رساند که براساس آن می‌تواند به گجت‌های پوشیدنی تکنولوژی هولوگراف را اضافه کند.

عینک گوگل (Google Glass) به همین شکلی که هست به اندازه‌ی کافی فرد را در یک دنیای دیگر غرق نمی‌کند، بلکه صرفا تصاویر مسطح و تخت روی یک فضای سه بعدی قرار داده می‌شوند. اما ظاهرا گوگل قصد دارد عمق بیشتری به تجربه‌ی کاربران از عینک‌اش بیافزاید. این شرکت با اضافه کردن هولوگرام به نمایشگر گجت پوشیدنی امیدوار است یک تجربه‌ی واقعیت افزوده در اختیار کاربر قرار دهد که او را بیشتر درگیر می‌کند. در همین راستا، میدان دید کاربر بزرگ‌تر، هدست کارآمد‌تر و پوشیدن آن راحت‌تر می‌شود.

البته نمی‌توانیم مطمئن باشیم که گوگل از تکنولوژی توصیف شده در پتنت استفاده خواهد کرد. زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که ایده‌ی مطرح شده در یک پتنت به واقعیت تبدیل شود. یکی از سخنگویان گوگل در ایمیلی گفت: “ما برای ایده‌های مختلفی پتنت داریم. بعضی از آن ایده‌ها ممکن است در آینده به سرویس‌ها یا محصولاتی تبدیل شوند؛ بعضی‌ها هم به جایی نمی‌رسند. پتنت‌های لزوما به این معنی نیستند که در آینده محصولی برای آنها معرفی خواهیم کرد.”

هر چند که کاملا آشکار است که گوگل نه تنها روی مدل بعدی عینک‌اش کار می‌کند، بلکه مبالغ هنگفتی را برای واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است که از میان آنها می‌توانیم به پروژه‌ی اسرارآمیز Magic Leap اشاره کنیم. در هر صورت، اگر روزی علیه رقیبانی بازی کردید که گویا با شما در یک اتاق قرار دارند شگفت‌زده نشوید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه