گوگل امکان ارسال ایمیل محرمانه را به Gmail اضافه خواهد کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل جیمیل
گوگل احتمالا امکان ارسال ایمیل محرمانه و خودتخریب را به جیمیل اضافه خواهد کرد.

چند روز پیش، خبری در مورد تغییر و تحولات سرویس جیمیل منتشر شد. حالا، بنا به برخی از گزارش‌ها، گوگل در حال کار روی مشخصه‌ی جدیدی است که با بهره‌گیری از آن، می‌توان ایمیل‌های محرمانه و خودتخریب ارسال کرد.

سایت تک‌کرانچ، اسکرین‌شات‌های مربوط به این مشخصه منتشر کرده است. با توجه به این گزارش، نام این مشخصه «حالت محرمانه» (confidential mode) است و کاربران با بهره‌گیری از آن می‌توانند ایمیل‌های تاریخ مصرف‌دار را ارسال کنند. این یعنی، دریافت‌کننده‌ی ایمیل بعد از گذشت زمان مشخصی، قادر به دانلود، فوروارد یا پرینت ایمیل مذکور نخواهد بود. همچنین محتوای ایمیل را هم نمی‌تواند کپی کند.

جیمیل

تاریخ انقضای چنین ایمیل‌هایی کاملا در دست نفر ارسال‌کننده‌ی ایمیل است. علاوه بر این، گویا حالت محرمانه‌ی جیمیل این امکان را هم فراهم می‌کند که دریافت‌کننده، فقط در صورت وارد کردن رمز عبور بتواند ایمیل مذکور را رؤیت کند. از طریق پیامک هم می‌توان رمز عبور موردنظر را ارسال کرد. تک‌کرانچ می‌گوید که اجرایی بودن این قابلیت در صورت ارسال ایمیل‌ها به سرویس‌های غیر از جیمیل، هنوز مشخص نیست. همچنین در مورد رمزگذاری دوطرفه‌ی این ایمیل‌ها هم هنوز خبری اعلام نشده است. در طی هفته‌های آینده، احتمالا خبرهای بیشتری در مورد این مشخصه‌ی جدید جیمیل منتشر می‌شود.

منبع: AndroidAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه