گوگل قصد دارد داخل کامپیوترتان را هم بگردد

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی و هم‌چنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است، طوری که کلمه‌ی «گوگل» در دیکشنری انگلیسی به معنی «جستجو» ثبت شده است.

ایده‌ی ثبت شده‌ی گوگل، مثل سیستم‌های عامل جدید اپل و مایکروسافت می‌خواهد با جستجو در تمام حساب‌های شخصی، نتایج جستجویی مختص افراد ارایه کند.

با این حال، ظاهرا گوگل فقط هم نمی‌خواهد سایت‌های اینترنتی را جستجو کند و برنامه‌های دیگری هم در ذهن دارد. این شرکت چند روز پیش توانست ایده‌ی یک برنامه‌ی جستجوی بزرگ را به اسم خود ثبت کند؛ برنامه‌ای که نه‌تنها در اینترنت، بلکه روی فایل‌ها و نرم‌افزارهای یک کامپیوتر هم جستجو می‌کند.

ایده‌ای که گوگل ثبت کرده است، «داده‌های کامپیوتر در نتایج جستجو» نام دارد. برنامه‌ی ثبت شده، تمام دستگاه‌های الکترونیکی مثل کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌ها را شامل می‌شود. بر اساس گزارشی که منتشر شده است، برنامه‌ی گوگل، می‌تواند روی نرم‌افزارهای داخل کامپیوتر، سرویس‌های از راه دور، نرم‌افزارهای نصب شده (مثل نرم‌افزارهای اجتماعی) هم جستجو کند.

ظاهرا برنامه قرار است بدین صورت کار کند: چیزی را جستجو می‌کنید و گوگل از تمام داده‌هایی که دارد، مثل فایل‌های روی کامپیوترتان، سرویس‌ها و اکانت‌های گوگل و هم‌چنین اینترنت استفاده می‌کند تا نتایجی را به شما ارایه دهد.

مثل تمام برنامه‌هایی که ثبت می شوند، به این ایده‌ی ثبت شده‌ی گوگل هم فعلا فقط در حد یک فکر نگاه کنید. مایکروسافت و اپل هم اخیرا قابلیت‌های جستجو در تمام اطلاعات شخصی افراد را به سیستم‌های عامل‌شان اضافه کرده‌اند. اینکه گوگل هم بخواهد چنین برنامه‌هایی را راه بیاندازد دور از ذهن نیست.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه